Start > Körkortsforum > Kostnad för mitt MC-kort

Kostnad för mitt MC-kort

Mcgyver 2013-07-30 12:09 ! Citera #
När jag skulle ta mitt MC-kort så tyckte jag det var lite sparsamt med info om vad det hela normalt kostar när allt är färdigt. Därför bestämde jag mig för att skriva ner alla kostnader efter hand som de dyker upp. Jag tycker att min väg till körkort verkar ganska representativ då jag inte har några inlärningssvårigheter samt att jag redan hade ett B-körkort som de flesta faktiskt har innan man ger sig på ett A-kort.

Detta gäller då för behörighet A enligt 2013 års regler, endast övningskörning på körskola (dvs. ej privat) och uppkörning med körskolans hoj. Kostnader för skyddskläder etc. ingår ej då jag använde körskolans utrustning. Värt att notera är även att jag endast köpte själva MC-boken, och inte den vanliga körskoleboken då jag fick låna den av en kompis som nyligen hade tagit B-körkort. Jag köpte heller inget ”teoripaket” av körskolan eftersom jag tycker att deras datorprov etc. är ett komplett slöseri med tid. Datorproven är enligt mig bara att rekommendera om man har inlärningssvårigheter eller något liknande.

Här kommer sammanställningen:

Total tid från körkortstillståndets utfärdande till färdigt körkort: lite under 3 månader.

Total kostnad: 15 315 kr.

Totalt antal lektioner: 9 st á 60 minuter vardera.

Skriv gärna en kommentar om det är någon som undrar över något!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest