Chrillan!
Jag har sagt det förut och säger det igen!
En inspektör behöver 20 meter på sig för att se om det finns chans till körkort eller inte! Därför är platsen oväsentlig!
På 20 meter hinner du bedöma om personen kan krypköra ut ur parkeringen eller inte, men ok
Dessutom, vad har ens ditt första intryck med svårighetsgraden att köra i olika städer att göra?
Du verkar ju inte fatta vad vi diskuterar här. Ett område med väldigt lite trafik och människor vs rusningstrafik i en storstad har sina skillnader eller hur? RISKEN att göra ett misstag i det ena fallet är antagligen större än i det andra eftersom för en viss människa då det finns fler eller andra typer av risker på spelplanen.
En person kanske kuggar för att han inte fatta hur han skulle byta flik i en bilkö i Stockholm, men hade klarat det i en annan stad då den där bilkön aldrig skulle uppstå. Jag vet flera som aldrig skulle våga/klara av att köra i Stockholm.
Ett annat exempel är skylten gångfartsområde som inte heller finns överallt. Som många vet, men också som många inte vet så ska man köra i gångfart, men också väja åt alla gående. Jag är helt säker på att ett flertal som har körkort inte känner till det här och det verkar ju inte spela någon roll då det inte testas i alla städer heller. Den kanske inte ens finns på vissa ställen, eller är en skylt man väldigt sällan passerar, medan man i en annan stad ofta kör förbi den.
Fler risker, olika typer av risker. Hursomhelst gör det en viss skillnad, ibland större, ibland mindre. Och hursomhelst så kan det spela roll. Och när du tänker över detta, förutsätt att personen han hantera fordonet då vi diskuterar körning i olika städer. Det finns många som visar gott intryck i början men kuggar sen ändå, eller hur?