Start > Körkortsforum > Uppkörning i Norrland ?

Uppkörning i Norrland ?

Gäst 2013-07-26 23:42 ! Citera #
Jag går på en trafikskola som ligger i södra Stockholm. Och jag har funderat på den dagen jag ska köra upp. Kan man köra upp i Norrbotten så som Kiruna, Pajala, mm ?
Jon 2013-07-27 01:14 ! Citera #
Ja. Du kan köra upp vart du vill i Sverige.
Gäst 2013-07-27 02:25 ! Citera #
Okej, För det är väl lättare att bli godkänd i små städer än i Stockholm osv ?
Jossan-88 2013-07-27 09:14 ! Citera #
Robert123
Okej, För det är väl lättare att bli godkänd i små städer än i Stockholm osv ?

Återigen så är svaret NEJ!
Alla inspektörer vet vad dom vill se av en som kör upp, och bedömer dig utifrån det.
Så det spelar ingen roll om du kör upp i Malmö, Göteborg, Stockholm, Kiruna, Luleå, Haparanda...
Kan inte folk inse det snart, kan ni köra bil på ett trafiksäkert sätt och vet hur man planerar sin körning och även vet hur ECO-Driving går till så har ni INGA problem att köra upp på den ort ni övningskör på..
till jossan-88 2013-07-27 11:08 ! Citera #
Till jossan-88 . lär dig köra bil så slipper du hålla på och leta ställen som är ’ enklare’ att köra upp på.
sådana som du ska ju inte ha körkort :lol: :o
Jossan-88 2013-07-27 13:28 ! Citera #
till jossan-88
till jossan-88 . lär dig köra bil så slipper du hålla på och leta ställen som är ’ enklare’ att köra upp på.
sådana som du ska ju inte ha körkort :lol: :o

Jag har aldrig letat efter ställe att köra upp, ta reda på fakta och läs mina inlägg NOGA innan du öppnar käften!! :D :D
Gäst 2013-07-27 18:31 ! Citera #
Klart det är lättare att köra upp i en mindre och lugnare stad? Det är väl ganska uppenbart. Inte för att inspektörerna är snällare och bryr sig mindre utan färre hinder och faror minskar ju risken till att du agerar fel och med få fel klarar du sannolikt uppkörningen.

Om den metoden egentligen är så smart är en annan diskussion...
För om du kört med trafikskola i Stockholm och inte känner för att köra upp där så kan man ju undra...
Du har ju även en fördel att köra upp i Stockholm då du känner till området?
Enligt mig är det lättast att köra upp på hemmaplan då man kan planera lättare, och om man får godkänt i en stad man lever i har man bevisat sig väl tycker jag! Varför inte göra det du med?
inspektörn 2013-07-28 09:24 ! Citera #
Chrillan!
Jag har sagt det förut och säger det igen!
En inspektör behöver 20 meter på sig för att se om det finns chans till körkort eller inte! Därför är platsen oväsentlig!
Jossan-88 2013-07-28 10:26 ! Citera #
inspektörn
Chrillan!
Jag har sagt det förut och säger det igen!
En inspektör behöver 20 meter på sig för att se om det finns chans till körkort eller inte! Därför är platsen oväsentlig!

Tack inspektörn för att du hjälper mig att försöka förklara för folk hur det egentligen ligger till när det gäller uppkörnings platser :)
inspektörn 2013-07-28 11:52 ! Citera #
Tja, Jossan som du märker har jag en del kloka saker att säga*L*

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo