Start > Körkortsforum > Tips Uppkörning Mölndal

Tips Uppkörning Mölndal

gusghadbsa 2013-07-21 14:25 ! Citera #
Tja! Någon som kan bidra med lite tips till uppkörning i Mölndal, endast kört där 1 gång. Bor rätt långt bort. Vad tänka på? Hur är ledarna? Finns det kluriga vägar där att ha i åtanke?

Mvh
inspektörn 2013-07-21 21:38 ! Citera #
Tja, om du måste ställa dom frågorna skall du nog inte köra upp än! *L* Om du ställer dom för att du är nyfiken så till vilken nytta? Inspektörerna vet vad dom vill se och tar dig till sådana platser. Det skiljer sig inte från ort till ort!
Inspektörerna i Mölndal tillhör Göteborgskontoret, så det är ganska många att välja på! Du får den du får!
Se till att ha koll på vad skyltar och vägmarkeringar betyder så underlättar det körningen och hanteringen av själva bilen skall göras med ryggmärgen utan att tänka, då lär det gå bra!

Lycka till!
Jossan-88 2013-07-23 13:59 ! Citera #
Jag håller helt klart med ”inspektören” om detta..
Om du är osäker på att köra upp i en okänd stad så undrar jag ju genast varför du ens tänker tanken på att köra upp där? Är det inte bättre att köra upp på en ort som du känner till och som du kommer köra ofta i när du väl klarar uppkörningen? Förstår mig inte på folk som skriver att dom är redo att åka 30 mil hemifrån bara för att det är lättare att köra upp på en annan ort än den man bor i. Hur ska man då klara av vardagskörningen när man väl kommer hem igen om man tycker att det är kluriga vägar, mycket trafik o.s.v??

Under uppkörningen kommer inspektören ta med dig på en resa som innehåller en helt vanlig vardagskörning, det vill säga att du kommer att få köra inom tätort, landsvägskörning, motorväg(om det finns inom ett bra avstånd från där du kör upp) och under uppkörningen så kommer inspektören plocka ut några av dom 26 moment som man bör klara av oavsett vart i landet man kör upp. Det som kan skilja är mängden trafik beroende på vilken tid på dagen man har sin uppkörning, men även om det är lite trafik så kommer dom se om du följer trafikregler, planerar din körning på ett bra och miljövänligt sätt. Så där skiljer det sig inte någonting!
inspektörn 2013-07-23 19:09 ! Citera #
Vad trevligt att jag och Jossan är överens om något!*L*
Jossan-88 2013-07-23 19:35 ! Citera #
inspektörn
Vad trevligt att jag och Jossan är överens om något!*L*

:D Visst är det tänkte skriva det att vi har haft våra diskussioner. :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor