Start > Körkortsforum > övningsköra jänk (automat)

övningsköra jänk (automat)

steffe 2013-07-11 13:07 ! Citera #
Som ämnet lyder behöver jag veta om man får övningsköra en amerikansk bil (automat) med handbroms på vänster?? (Fotbroms på golvet)?
wheelie87 2013-07-11 23:08 ! Citera #
Jag är inte säker på det här, men det borde väl vara lagligt att övningsköra vilken personbil som helst som är tillåten att köra med svenskt B-körkort?

Du får maila transportstyrelsen och fråga.

Grejen med automat är ju att du ”måste” lära dig förr eller senare. Kan du inte köra med manuell så får du ju köra upp med automat och då kommer du ha en villkorskod i körkortet som gör att det inte är lagligt att köra med manuell växel.
Gäst 2013-07-12 12:34 ! Citera #
Jo, precis. Ja jag får nog maila dom! Jag kan köra både och, men på sommarn kan de vara roligt o köra gammbilen istället ju ;)
wheelie87 2013-07-13 03:28 ! Citera #
De förstår jag. Försök att köra med både och då om det är stor skillnad i att köra dem. Tänker att de inte bara är automatlådan utan även hur stor bilen är och hur högt/lågt du sitter.

Övningskör med en mer ”vanlig” bil också så du inte lär dig helt galet och missar uppkörningen pga det.

Det är iaf min tanke. Vänta gärna in och se vad nån mer säger. :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 13:17
8
I dag 09:49
2
I går 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov