Start > Körkortsforum > Riskettan???

Riskettan???

Gäst 2013-07-11 06:15 ! Citera #
Vad (EXAKT) gör man på riskettan och hur länge pågår riskettan ?
Finns det någon möjlighet att göra riskettan hemma, eller med en lärare för sig själv.??
Jossan-88 2013-07-11 20:47 ! Citera #
På riskettan diskuterar ni om alkohol och droger och vad som händer med ens körning om man skulle köra påverkad av alkohol samt hur vissa droger får dig att agera i trafiken. Du kan ej göra detta ensam, utan det kommer vara en liten grupp som diskuterar detta gemensamt(så gjorde vi iaf)Men jag tycker att det var en nyttig lärdom även om man redan visste en del, men några nya saker lärde man sig allt.
Vi höll på i c:a 3½ timme
Gäst 2013-07-17 20:15 ! Citera #
Okej. Räcker det att man bara lyssnar?
Du kanske tycker jag är lite knäpp, men jag tycker det är lite jobbigt att vara i en grupp människor som man inte känner. Är rädd att få ett svar som jag inte har fattat frågan. Och vad dom tänker om mig :lol:

( Jag har en lindrig funktionshinder )
Jossan-88 2013-07-17 23:02 ! Citera #
Om du säger till läraren ni kommer att ha hur du känner och tänker så kommer det säkert gå jättebra att du bara lyssnar. När vi hade riskettan så var det många som satt tysta och inte sa något, så jag och två till var dom enda som pratade när vi fick frågor som skulle besvaras :D
Gäst 2013-07-18 16:47 ! Citera #
Okej :)

Hur är det när man ska köra halkbanan? Är men fler i bilen samtidigt som kör? Eller är man själv med en lärare ?
Jossan-88 2013-07-18 17:38 ! Citera #
Jag kan ju bara skriva hur det var för mig när jag körde halkbanan. Men då var vi två stycken som satt i samma bil och läraren berättade via walkie-talkie vad vi skulle göra. Tex att vi skulle köra i 70km/h och sedan tvärbromsa vid ett visst ställe. Men det är absolut inget att oroa sig för, för det var skit kul!! :D
Gäst 2013-07-18 20:38 ! Citera #
Okej :)
Gäst 2013-07-18 20:39 ! Citera #
Okej :)

När tog du ditt körkort ?
Jossan-88 2013-07-18 22:12 ! Citera #
Jag hade teoriprovet den 26/6 och klarade det på första försöket med 59/65.. Sedan hade jag uppkörningen den 2/7 och klarade det också på första försöket, så jag har haft körkort i lite mer än 2 veckor :D
Gäst 2013-07-19 07:08 ! Citera #
Visst är det en skön känsla, att veta att nu slipper man läsa teori osv. Nu är man äntligen klar.
Den dagen jag får mitt körkort kommer jag slänga mina teori böcker med glädje :)

Får jag fråga vilken trafik skola gick du på ?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor