Start > Körkortsforum > Angående dieselbilar.

Angående dieselbilar.

driv3r 2013-07-13 03:40 ! Citera #
Haha inspektörn ,golfen jag körde hade en 1,2 motor och även inspektören som jag satt med berättade att det är bättre att inte hoppa över växlar för att den bilen inte skulle klara av det därför sa de till mig att växla i vanlig ordning men att jag ändå bör tillämpa miljökörning. Så jag vet inte om du är expert på hur alla bilar fungerar och inspektören ljög för mig eller något annat .
inspektörn 2013-07-13 05:26 ! Citera #
Driv3r!
Jag kan iofs hålla med om att Golfen är lite knepigare att komma underfund med, men det går fortfarande att hoppa i växlarna om man vet vad man gör och gör det vid rätt tillfälle!
Jag tror att inspektören var snäll mot dig och sa som han/hon sa, för att du inte skulle försätta dig själv i svåra situationer. Det är inte många nybörjare som behärskar tekniken och med Golfen gäller det då att göra exakt rätt, annars blir det inget vidare. Att det däremot inte går är skitsnack! Sen är det ju så att miljökörning handlar inte bara om att hoppa växlar utan mest om planering!

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo