Start > Körkortsforum > Sjunker ner till botten...

Sjunker ner till botten...

Matilda1 2013-07-05 00:03 ! Citera #
:( Hej,
Jag ska göra min andra uppkörning och teori på måndag och tisdag, kuggningen tog så hårt på mig och jag har mått dåligt varje dag... Har sjuka problem med nervositet och det gjorde så att jag fick panik när jag råkade köra fel sedan blev allt kaos! Nu har jag panik och vågar inte göra om detta. Kommer inte orka ta samma sak igen, ett inte godkänt. Jag har jobbat så hårt och jag vill bara höra någon ge mig ett grattis till körkortet. Vad ska jag göra? HJÄLP!
driv3r 2013-07-05 08:31 ! Citera #
Alltså inte för att vara den :lol: men jag ska vara ärlig, alla blir nervösa under uppkörningen men trots nervositeten så kan man klara, man bör klara den, annars är inte körkort något för dig än. Om du blir så nervös att du gör något fel och sedan blir resten OCKSÅ fel. Så kan jag inte säga mer än att träna mera. :( Helt seriöst, de första gångerna man kör själv när man har körkort så är man också nervös, tänk om du då gör ett fel, och sen ett till osv och sen tappar fokus totalt och orsakar en olycka för att du inte är van att vistas på vägarna? Jag vet att jag antagligen hade vissa fel när jag började köra själv, har säkert fortfarande också, men inte de får inte vara ”livsavgörande” fel, tyvärr. Men fortsätt kämpa, kör så mycket du kan är det enda jag kan säga. Vila innan uppkörningen och tänk på att det bara en körlektion utan handledning. Du behöver bara bevisa att du kan fortsätta övningsköra på egen hand.Sen att du kuggade teorin också :/...
Jossan-88 2013-07-05 10:49 ! Citera #
Jag har precis vart ute och kört helt själv för första gången, och jag kan säga att jag också var nervös. Fick t.o.m ett motorstopp på ett ställe där jag aldrig annars brukar få motorstopp. Men tar man det bara lugnt och tänker efter hur man ska och vad har lärt sig så går det oftast väldigt bra.
Under min uppkörning så var jag mer nervös under min vanliga körlektion som jag hade innan än vad jag var för själva uppkörningen. Men mycket kan bero på att jag fick en helt underbar inspektör som gjorde så jag kände mig lugn..
Men jag tycker synd om dig att du känner som du gör, och kan bara hålla med föregående om att du kan behöva mängdträna mera..
Lycka till!!
Matilda02 2013-07-05 17:52 ! Citera #
Jossan-88
Jag har precis vart ute och kört helt själv för första gången, och jag kan säga att jag också var nervös. Fick t.o.m ett motorstopp på ett ställe där jag aldrig annars brukar få motorstopp. Men tar man det bara lugnt och tänker efter hur man ska och vad har lärt sig så går det oftast väldigt bra.
Under min uppkörning så var jag mer nervös under min vanliga körlektion som jag hade innan än vad jag var för själva uppkörningen. Men mycket kan bero på att jag fick en helt underbar inspektör som gjorde så jag kände mig lugn..
Men jag tycker synd om dig att du känner som du gör, och kan bara hålla med föregående om att du kan behöva mängdträna mera..
Lycka till!!


driv3r
Alltså inte för att vara den :lol: men jag ska vara ärlig, alla blir nervösa under uppkörningen men trots nervositeten så kan man klara, man bör klara den, annars är inte körkort något för dig än. Om du blir så nervös att du gör något fel och sedan blir resten OCKSÅ fel. Så kan jag inte säga mer än att träna mera. :( Helt seriöst, de första gångerna man kör själv när man har körkort så är man också nervös, tänk om du då gör ett fel, och sen ett till osv och sen tappar fokus totalt och orsakar en olycka för att du inte är van att vistas på vägarna? Jag vet att jag antagligen hade vissa fel när jag började köra själv, har säkert fortfarande också, men inte de får inte vara ”livsavgörande” fel, tyvärr. Men fortsätt kämpa, kör så mycket du kan är det enda jag kan säga. Vila innan uppkörningen och tänk på att det bara en körlektion utan handledning. Du behöver bara bevisa att du kan fortsätta övningsköra på egen hand.Sen att du kuggade teorin också :/...


Saken är ju den att jag kör hur bra som helst hemma och med mamma/pappa och innan varmkörningen förra gången så gick allt otroligt bra och min körlärare sa till mig att jag skulle klara det utan problem så det var ju nerverna... Det är så trist att känna såhär men jag får väl försöka lugna mig... Denna gången ska dock min mamma vara med under uppkörningen så det kan vara en bra sak så jag känner mig lugnare!
Jossan-88 2013-07-05 18:45 ! Citera #
Om det hjälper dig att ha din mamma med så är det klart du ska ha det. Jag valde dock att bara ha inspektören med mig när jag körde upp, då slipper man blickar från alla håll och man slipper även pressen då den man har med sig vet hur bra man egentligen kan köra, och sånt kan ju sätta lite extra press på en. Men om du tror att det är till fördel för dig så ska du absolut ha med henne..

Lycka till!!
Matilda1 2013-07-09 09:46 ! Citera #
Igår klarade jag teorin och det kändes fantastiskt så idag återstår uppkörningen! :D
Jossan-88 2013-07-09 10:01 ! Citera #
Matilda1
Igår klarade jag teorin och det kändes fantastiskt så idag återstår uppkörningen! :D


Gud vad roligt, grattis och lycka med uppkörningen!! :D
wheelie87 2013-07-11 22:29 ! Citera #
Matilda1
Igår klarade jag teorin och det kändes fantastiskt så idag återstår uppkörningen! :D



Hur gick det..?
Roysen 2019-03-26 17:25 ! Citera #
Inge bra tydligen hah

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest