Start > Körkortsforum > Automatkort

Automatkort

Generalen 2013-07-01 18:36 ! Citera #
Tjena!

Jag har läst mycket om att folk klagar över andras folk beslut över att ta körkort för automat. Då undrar jag? Varfär f*n då?

Det är väl upp till var och en!? tekniken går framåt! Varför ska man behöva krångla med växlar o grejer? Det är väl bara onödigt när det finns andra alternativ?

- ’’Har du manuellt körkort så kan du köra automatbil ändå, men inte tvärtom’’

Nej..och? Syftet är väl ändå att ta sig från punkt A till punkt B. Utan att behöva åka kollektivt..

- ’’Har du bara för automat så finns det färre utbud av bilar’’

- Ja..Och?

- ’’Har man bara för automat så blir allting mycket dyrare’’

- Eeh nej? Det behöver det inte alls vara. Det kan vara billigare också! Som sagt, tekniken går framåt och tillverkarna utvecklar ju sina produkter hela tiden för att bränsleförbrukningen ska vara så låg som möjligt. Och att bilarna i sig kan vara dyrare att köpa, svar ja. Men vad gör det då? Du åker en väldigt bekväm bil.

- ’’Det känns bättre och häftigare att växla’’

- Ah, det är lika häftigt att cykla utan hjälm va? Det är väl upp till var och en vad man gillar!

Jag är kille, har gått fordon, är 22 år gammal och tänker ta körkort för automatbil. Det stör väl många blöjraggare? Jag kommer senare att häva villkoret för automat när jag har pengar och tid för det. Eller så kommer jag inte att göra det. Det visar sig.

- ’’ haha tönt du är! ’’

- Du är tönt som klankar ner på andra som tycker olika...Gå och var häftig någon annanstans istället.

Det jag vill säga med detta är att, NEJ det är inte fel att ta automat. Låt var och en sköta sitt, och skit i vad andra tycker. Alla är olika.

Kommer säkert få mycket ’’hat’’ svar nu. Skiter i! :-)

PEACE!
Trafiklärare 2013-10-06 16:21 ! Citera #
Tycker du tar ett bra beslut. Jag kommer inte att köpa fler bilar med manuell växel.
Det är en gåta för mig att manuell växel fortfarande säljs då det är en föråldrad teknik.
Finns enligt mig ingen anledning att sitta och ”vispa grädde” när tekniken gör det åt en.
Kommer säkert en massa komentarer om detta och då kan ju de som tycker att det inte är riktig bilkörning avstå styrservo,ac,abs och backradar mm..för då kan man ju inte ha dessa hjälpmedel heller.

Senaste foruminläggen

Rubrik
13
I dag 08:23
4
I går 14:32
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo