Start > Körkortsforum > Du måste tro på dig själv

Du måste tro på dig själv

Basic 2013-06-29 00:09 ! Citera #
Jag ville bara berätta om min väg till körkortet.
som människa har jag väldigt dålig tro på mig själv, har inte trott många gånger sedan jag började köra med trafikskolan att jag kommer att klara det här.( jag har bara kört med trafikskola)
Jag hittade en körlärare som jag trodde passade mig, men kände hela tiden att han bara stressar mig. Jag rörde mig framåt hela tiden och när jag började närma mig slutet och känna mig klar så säger min körlärare oj du behöver nog flera körlektionet. 10 dagar kvar till uppkörning. Jag blev GALEN....
Han förstörde totalt mitt självförtroende inför uppkörningen.. Detta var allt jag kunde tänka på i flera dagar.. Lektionen som var 6 dagar innan uppkörningen så börjar jag gråta i bilen.. Han var så hemsk mot mig. Vi körde tillbaka.. Jag mådde ännu sämre (funderade att boka av allt)
18/6 klarar teorin.. Jippi :D
20/6 uppkörning.. Utan att gå in på detalj så var jag redo att kugga.. Körde fel hur många gånger som helst ( dålig planering eller??) tror att jag körde mot högerregel men sa det högt också. Kör mot parkering.. Stannar bilen.. Dom första orden var Godkänd.. VA.. Hur fan då?? Jag var ju jätte dålig hela slutet.. Hans svar.. Du reder ut dina felkörningar jätte bra och visar ett moget beteende i trafiken..

Även om man tror det sämsta om sig själv så kan man ha grundligt fel.. Jag vet :?
Nu efter 1 vecka med körkort så kör jag hur bra som helst.. Så man kan verkligen även fast man inte tror det:)
driv3r 2013-06-29 01:22 ! Citera #
Oj grattis! Men din inspektör var nog på bra humör om han godkände dig trots miss i planering och högerregeln :o jag kuggade min första uppkörning för att jag låg på 2an istället för 1an vid en korsning. Verkar vara väldigt olika från inspektör till inspektör. Hur som, grattis och kör försiktigt :)
thisgirl 2013-06-30 23:48 ! Citera #
Känns som att jag kan relatera till mycket av det som skrivs här vilket gör mig glad! :)

Jag är också väldigt osäker på mig själv som person. På min uppkörning kom jag med en väldigt dålig inställning, kände att jag verkligen inte kommer att klara det p.g.a. min dåliga självkänsla. Men känns bra att man inte är ensam om det i alla fall.

driv3r
Oj grattis! Men din inspektör var nog på bra humör om han godkände dig trots miss i planering och högerregeln :o jag kuggade min första uppkörning för att jag låg på 2an istället för 1an vid en korsning. Verkar vara väldigt olika från inspektör till inspektör. Hur som, grattis och kör försiktigt :)

Jag kuggade också av samma anledning! high five för det :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor