Start > Körkortsforum > När slå på blinkers accelerati…

När slå på blinkers accelerationsfält?

Seb 2013-06-27 12:35 ! Citera #
Hej!

När ska man sätta på blinkers när man kör på accelerationsfält jag brukar alltid vänta tills det inte är heldraget längre innan jag börjar kontrollera trafiken bakom mig, gör jag fel? Hur gör ni? Hur ska man göra :D
Seb 2013-06-27 23:57 ! Citera #
Någon? :)
driv3r 2013-06-28 12:02 ! Citera #
Min skola lärde mig att sätta på blinkers en bit innan man är ute på motorvägen, alltså efter ca 40 % av accelerations sträckan så sätter jag på blinkers. Då kan man fokusera på trafiken och inte behöva stå och fixa med blinkers eller växelspak
Jossan-88 2013-06-28 14:20 ! Citera #
Jag gör samma sak, efter att c:a halva accelerations fältet är kört så brukar jag sätta igång blinkers. Men det kan även bli något tidigare beroende på hur trafiksituationen ser ut, ju mer bilar det befinner sig på motorvägen jag ska ut på, ju tidigare sätter jag ingång blinkers för att visa med god tid att jag vill svänga ut..

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov