Start > Körkortsforum > Kuggad uppkörning idag :(

Kuggad uppkörning idag :(

thisgirl 2013-06-26 11:33 ! Citera #
Inspektörn
Hur skymda var de ”skymda” korsningarna? Var det höga häckar där du inte såg något överhuvudtaget in till höger?

Minns inte helt och hållet. Men det var det nog! Jag tyckte att jag körde relativt långsamt så att jag hade koll, men jag borde ha gått ner på 1an! Så det var mitt fel.. Får tänka på det till nästa gång helt enkelt.

Jossan-88
Det där tycker jag låter jätte konstigt att hon kunde säga så, för alla säger ju att man alltid ska kolla döda vinkeln. Samt så står det ju även det i körkortsboken.. Men nu vet jag inte hur det ser ut på platsen som hon tyckte så, skulle kunna hålla med henne om du hade nått fast hinder på din vänstersida som gjorde att ingen skulle ha någon möjlighet att smyga upp där när du placerade bilen till vänster, men om det var i en vanlig korsning så tycker jag att hon gjorde fel..

Ja alltså jag minns inte riktigt heller. Ska jag vara ärlig så kollade jag döda vinkeln många gånger bara för att. Så det kan ha varit så att jag inte kunde se något. Men är fortfarande förvirrad.. :| För som du säger så ska man ju kolla döda vinkeln i en vanlig korsning och så..

driv3r
Jag kuggade min första uppkörning pga av samma sak, kom lite för snabbt till skymd korsning, då kugga han mig på avsökning, trafiksäkerheten etc.. Ska jag ge dig ett råd som jag gjorde? Gå alltid ner till 1an vid skymda korsningar även om det känns onödigt. Gjorde det 3 gånger på min andra uppkörning(vilken jag klara) och han gav mig beröm varje gång jag gjorde det. Sen döda vinkeln bör du ju veta när du ska kolla, annars räcker det ju med att kolla i backspeglarna. Ge inte upp :) du är väldigt nära! Lycka till

Tack så mycket! Är så trött på det här och vill bara ge upp så de orden betyder mycket! :)
Direkt efter att jag hade kört vid den korsningen så kom det flera såna korsningar med skymd sikt, och då gick jag ner på 1an varje gång. Men är det verkligen bra för miljön att växla upp och ner mellan 1an och 2an?
Carl 2013-06-26 11:52 ! Citera #
När ni säger att man ska gå ner på ettan får man gå ner på ettan medans man rullar väldigt sakta eller måste man först stanna och sedan gå ner på ettan?
Jossan-88 2013-06-26 12:15 ! Citera #
Klart du inte behöver stanna för att lägga i ettan, sänk bara hastigheten så pass mycket så att du med lätthet kan lägga i ettan, sen är det bara att smyga köra :)
CarroCarro 2013-06-26 21:37 ! Citera #
Ok.Anledningen till att jag frågade är att när jag sa till min lärare att jag kände stress över att eventuellt kugga och därmed kanske inte hinna få en ny tid innan mina två månader så sa han att eftersom jag klarade teorin så skulle jag vi dom (körskolan) få förtur för att göra en ny uppkörning.
thisgirl 2013-06-26 21:53 ! Citera #
CarroCarro
Ok.Anledningen till att jag frågade är att när jag sa till min lärare att jag kände stress över att eventuellt kugga och därmed kanske inte hinna få en ny tid innan mina två månader så sa han att eftersom jag klarade teorin så skulle jag vi dom (körskolan) få förtur för att göra en ny uppkörning.

Ja min körskolelärare sa precis samma sak! Dock fanns det ingen tidigare tid än så. Är också jättenervös över att inte klara det, för jag vill verkligen inte göra om teorin också. Går runt med den här ångesten hela tiden! Tröttsamt...
När har du uppkörning? :)
CarroCarro 2013-06-26 22:43 ! Citera #
Ok.Körde upp för en vecka sedan och blev godkänd
thisgirl 2013-06-27 01:29 ! Citera #
Grattis! Vad kul! :)
driv3r 2013-07-03 08:03 ! Citera #
Tack så mycket! Är så trött på det här och vill bara ge upp så de orden betyder mycket! :)
Direkt efter att jag hade kört vid den korsningen så kom det flera såna korsningar med skymd sikt, och då gick jag ner på 1an varje gång. Men är det verkligen bra för miljön att växla upp och ner mellan 1an och 2an?

Trafiksäkerheten kommer alltid före miljön, oavsett situation. Så är det skymda korsningar och ettan behövs... växla ner :) Tänk om du sen har körkort är ute och kör och vill inte gå ner till ettan pga av miljön? Sen missar du en bil och BAAM! sidokollision :cry: . Hur som helst keep it up, snart har du körkort. Good luck! 8-)

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo