Hej allesammans! Måste bara få skriva av mig...
Jag gjorde min första uppkörning i Sollentuna idag som jag kuggade på. Måste vänta 1,5 månad till nästa förarprov. Och om jag inte klarar det då måste jag göra om teoriprovet också vilket känns väldigt surt..
Jag hade en lektion precis innan uppkörningen med min trafiklärare och när jag bad om att få gå igenom säkerhetskontrollen en sista gång så himlade han med ögonen, och verkade helt enkelt inte alls tro på mig. Det gjorde att jag tappade mycket självförtroende, och blev allt mer nervös.
Hur som helst så kuggade jag för att jag körde på 2an vid en korsning med skymd sikt. Fick även motorstopp en gång. Sedan så kollade jag tydligen döda vinkeln under onödiga tillfällen. Min syster, som har körkort sedan 2,5 år tillbaka, har sagt att det var bra att kolla döda vinkeln, och hellre för många gånger än för få. När är det egentligen man ska kolla döda vinkeln? Är det endast när man byter körfält och backar?
Känner mig riktigt dålig. Vet inte om jag kommer att kunna behärska nervositeten inför nästa uppkörning. Har ni några tips? Uppskattas!!