Start > Körkortsforum > 3 dagar kvar

3 dagar kvar

Hampus93 2013-06-25 15:09 ! Citera #
Jag klarade mitt prov samt uppkörning i början av juni. Båda på första försöket! Har kommenterat ett gäng trådar tidigare och skrev även en själv. Ett tips är att kunna vart man får/inte får parkera och kunna högerregeln till 100 %. Annars är det rätt många frågor som handla om hur man ska agera i en viss situation. Ex: du kommer fram mot en korsning som visas på en bild. Vart ska du lägga högst fokus. A) övergångsstället B) mötande fordon C) cyklisten. Det handlar helt enkelt om att kunna förutse risker. Jag minns inte att det var så många frågor om skyltar direkt. Max 5 på mitt prov. Jag fick 60/65. Hoppas det går bra för dig. :)
Jossan-88 2013-06-26 12:10 ! Citera #
Fy vad skönt!!!
Jag klarade teorin på första försöket :D
Fick totalt 59 rätt av 65 möjliga, och såg sedan när provet var rätta att man hade gjort ett par småfel. Men det skiter jag i, för nu är godkänd.. Bara uppkörningen kvar :D
Najje 2013-06-27 07:02 ! Citera #
Stort Grattis! :D Sa jo att du skulle klara det! Nu börjar det likna något, endast uppkörningen kvar! ;)
Menmen grattis igen!
Jossan-88 2013-06-27 13:32 ! Citera #
Najje
Stort Grattis! :D Sa jo att du skulle klara det! Nu börjar det likna något, endast uppkörningen kvar! ;)
Menmen grattis igen!

Tack så jätte mycket, det känns otroligt skönt att vara klar med teoridelen, nu kan man helt fokusera på uppkörningen som är på tisdag utan att känna någon press att man måste göra ett andra teoriprov.
Men du fyllde ju år igår, och du hade rätt, det kunde inte gå fel då :)
Så även jag ska naturligtvis säga grattis till dig. Grattis till oss bägge ;)
glad37 2013-06-28 23:42 ! Citera #
Härligt Jossan! :D :D :D

Sa ju att du skulle klara det. ;)

Bra jobbat och GRATTIS!!!! 8-)
Jossan-88 2013-06-29 09:22 ! Citera #
glad37
Härligt Jossan! :D :D :D

Sa ju att du skulle klara det. ;)

Bra jobbat och GRATTIS!!!! 8-)

Ja du gjorde ju det, och du hade helt rätt :D
Tack så jätte mycket för för dina gratulationer!!
driv3r 2013-06-30 17:37 ! Citera #
Grattis jossan :D har följt dig här ett tag och blir väldigt glad över att du har klarat teorin :) när har du uppkörning? kommer nog gå lika bra där ska du se. Lycka till! :)
Jossan-88 2013-06-30 19:41 ! Citera #
driv3r
Grattis jossan :D har följt dig här ett tag och blir väldigt glad över att du har klarat teorin :) när har du uppkörning? kommer nog gå lika bra där ska du se. Lycka till! :)

Jaså, har du det :)
Roligt och höra att man har någon som följer ens framsteg, då känner man sig inte lika ensam som man kan göra ibland :) Jag vart positivt överraskad över att det gick så bra(lätt) på teoriprovet. Men det bevisar ju att det inte finns några genvägar till ett bra resultat om man inte pluggar stenhårt inför teoriprovet.
Jag har uppkörning nu på tisdag kl 10.00. Men har innan dess bokat en körlektion med körskolan kl 09.00 bara för att göra en snabb säkerhetskontrolls test samt hinna köra lite för att känna av stan innan det är dags för det stora provet. Och än så länge så känns det bara bra, jag var ute idag med min handledare och körde lite. Och det gick jättebra, så nu kan man slappna av lite grann och bara se fram emot uppkörningen :D
Vill avsluta med att tacka även dig för allt ditt stöd!!
Det känns som skrev i inledningen skönt att veta att man har stöd från andra som är/har varit i samma sits!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov