Start > Körkortsforum > 3 dagar kvar

3 dagar kvar

Jossan-88 2013-06-23 12:52 ! Citera #
Nu är det bara 3 dagar kvar tills man ska skriva kunskapsprovet i Örebro, och nu börjar nervositeten komma smygande. Tycker tiden har gått så otroligt fort, känns som om det var 1 månad kvar förra veckan. Men nu är det bara som sagt ynka 3 dagar. Får se hur man ska göra under dessa 3 dagar, om man ska plugga nått överhuvud taget eller om man ska ligga lite lågt. Jag har nämligen fått dubbla budskap från folk, några säger att man inte ska plugga alls, medans andra säger att man kan plugga på som vanligt. Just nu läser jag bara lite om trafikregler och trafiksäkerhet samt lite vägskyltar. Ni som har gjort provet och klarat det, hur gjorde ni när ni var dagar ifrån att skriva? Jag vet att det är väldigt individuellt, men samtidigt kul och intressant att se hur andra har gjort..
Passar på att önskar till alla härinne en trevlig fortsättning efter midsommar firandet!
gäst115 2013-06-23 16:10 ! Citera #
Har provet imorn igen. Gjorde den första gången för nästan 2 veckor sen och fick 45 på första försöket, men klarade uppkörningen på första försöket. Nu är detta min andra försök och kan väl ju säga att ja kan mer nu än vad jag kunde när jag gjorde den för första gången. :)
Najje 2013-06-23 17:39 ! Citera #
Det beror på helt och hållet hur du ligger till enligt ditt schema men känner du att du börjar bli allt för osäker så är det för att du är alltför nervös, plugga till näst sista dagen och ha en film mys kvällen innan och koppla av. Det brukar hjälpa de flesta människorna. Sen så fyller jag år 26 juni så det kommer nog gå bra skall du se! :)

//Lycka till!
Jossan-88 2013-06-23 22:09 ! Citera #
Najje
Det beror på helt och hållet hur du ligger till enligt ditt schema men känner du att du börjar bli allt för osäker så är det för att du är alltför nervös, plugga till näst sista dagen och ha en film mys kvällen innan och koppla av. Det brukar hjälpa de flesta människorna. Sen så fyller jag år 26 juni så det kommer nog gå bra skall du se! :)

//Lycka till!

Jag har klarat alla datortester och pärmar som trafikskolan har att erbjuda, och när man gör prov härinne så ligger jag runt 63-64 rätt varje gång. Men dessa frågor är ju väldigt lätta, samma resultat får jag när jag pluggar via GratisTeori. Men som sagt så är deras frågor väldigt lätta, så det säger ju inte så mycket egentligen. Jag har även läst ut körkortsboken 4 gånger, och jag kan besvara alla frågor som finns i körkortstest häftet.
Och eftersom du fyller år den dagen så kan det ju inte gå fel :D
Jag kommer garanterat inte läsa något dagen innan, men kommer nog titta igenom boken på väg till provet, men dock inte läsa så himla noggrant, utan mest skumma igenom den lite snabbt.
Tackar så jätte mycket för tipset!
glad37 2013-06-24 11:13 ! Citera #
Du kommer klara provet Jossan-88! Det är jag övertygad om då du verkar ha mer koll än vad jag hade. :)
Och frågorna är inte så mycket svårare än de du redan gjort, bara lite klurigare. ;)

Se bara till att koppla av kvällen innan och få en god natts sömn och en ordentlig frukost på provdagen.

Och när du väl sitter vid provdatorn, blunda och ta 5-6 djupa andetag och få bort lite nervositet innan du börjar. 8-)
Jossan-88 2013-06-24 11:39 ! Citera #
glad37
Du kommer klara provet Jossan-88! Det är jag övertygad om då du verkar ha mer koll än vad jag hade. :)
Och frågorna är inte så mycket svårare än de du redan gjort, bara lite klurigare. ;)

Se bara till att koppla av kvällen innan och få en god natts sömn och en ordentlig frukost på provdagen.

Och när du väl sitter vid provdatorn, blunda och ta 5-6 djupa andetag och få bort lite nervositet innan du börjar. 8-)

Tack så jätte mycket för ditt stöd, det känns bra att veta att det finns folk som tror på en, speciellt nu när man själv börjar bli väldigt nervös och det i sin tur har gjort att man känner sig lite osäker :)
Men jag har ju bevisat för mig själv att jag egentligen kan detta eftersom jag har klarat allt som trafikskolan kräver innan dom ens bokar ett prov. Men nu inser man verkligen vad nervositet kan ställa till med..
Och jag ska verkligen ta åt mig av ditt tips, känner jag mig för nervös när man sätter sig vid datorn så ska jag blunda och ta några djupa andetag. Tack för tipset, men framförallt vill jag tacka för stödet!!
gäst555 2013-06-24 16:28 ! Citera #
Gjorde provet idag klarade det med 55 poäng :) lycka till o hoppas du klarar den också :))
CarrocarroC 2013-06-24 21:28 ! Citera #
Jag klarade alla prov som jag fick från bilskolan och gjorde nästa alla frågor här.Pluggade inget dagen innan provet och satte 62 poäng när det väl var dags.
Det kommer gå bra!
Jossan-88 2013-06-24 23:07 ! Citera #
gäst555
Gjorde provet idag klarade det med 55 poäng :) lycka till o hoppas du klarar den också :))

Tack så mycket för ditt stöd! :)
Jossan-88 2013-06-24 23:12 ! Citera #
CarrocarroC
Jag klarade alla prov som jag fick från bilskolan och gjorde nästa alla frågor här.Pluggade inget dagen innan provet och satte 62 poäng när det väl var dags.
Det kommer gå bra!

Tack Carrocarro för din feedback hur du har pluggat, känner mig lugnare nu när jag vet att vi har lagt upp pluggandet på liknande sätt. Jag gjorde ett test härinne igår och fick då ”bara” 61/65.. kände mig jätte nervös då. Men nu när jag nyss gjorde ett test härinne så fick jag alla rätt (65/65) och då har jag inte läst eller gjort något test under hela dagen. Utan bara gjort saker som jag tycker är roligt, och det var jätte skönt att man är tillbaka på rätt spår :D
Jag vill passa på att tacka dig också för ditt stöd, det betyder jätte mycket för mig.
Hur tycker du att frågorna var i jämförelse med dom som finns härinne?

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest