Start > Körkortsforum > Tips inför teoriprovet

Tips inför teoriprovet

glad37 2013-06-20 10:58 ! Citera #
Jag själv pluggade i lagom takt under 3 månader med Bonniers Trafikskola. www.bonnierstrafikskola.se
Billigt, väldigt bra och genomgående tycker jag.
Sen under sista veckorna körde jag mer intensivt med mycket slutprov som också består av 70 frågor, precis som riktiga provet.
Dels gjorde jag nog ca 20 st slutprov på Bonniers Trafikskola och även typ 10-15 slutprov på Gratisteori.se

Se bara till att koppla av kvällen innan provet. Plugga ingenting. Det gör det bara värre. Gå på bio, ät gott och få en bra sömn under natten och ät en ordentlig frukost. Det hjälper mycket.
Känner ni att ni blir nervösa - blunda och ta 7-8 riktigt djupa andetag, in genom näsan, håll kvar en stund och ut genom munnen.

Men som sagt, plugga och gör många olika slutprov så ni blir vana vid formatet och tiden.

Lycka till! 8-)
Jossan-88 2013-06-20 13:11 ! Citera #
Tack för tipset :)
Hur tycker du att GratisTeori sidan är?
Jag använder också den lite då och då, men tycker att dom har för lätta frågor precis som körkortonline har...
Så lätta frågor kan ju inte komma på trafikverkets kunskapsprov :D...
glad37 2013-06-20 17:31 ! Citera #
Det stämmer att dessa frågor är lite lättare än själva provets frågor.
Men det är en bra grund att ha och man kommer långt med det.
Självklart ska man läsa i boken osv om man är osäker, men i och med att jag pluggade med Bonniers Trafikskola så fick jag också lära mig grunderna där. 8-)
Sen pluggade jag in alla skyltar osv.
Jossan-88 2013-06-20 18:03 ! Citera #
Körkortsboken har jag läst ut 4 gånger, så nu får det räcka :)
Men där emot måste jag plugga in lite skyltar, och då är det mest lokaliseringsskyltarna som jag måste bli bättre på :)
Najje 2013-06-21 02:56 ! Citera #
Hej, synd att jag inte fick chansen o läsa detta då jag gjorde min teoriprov i onsdags menmen det var exakt så jag gjorde och vet ni vad? Jag fick 55. Det var faktiskt första gången jag gjorde. Allt jag gjorde var att jag låste in mig i mitt rum 4 långa dagar och gjorde 8 pärmar! Thats it.
Vill bara ge tips till er som skall göra.. Hur ni än gör så kommer ni bli nervösa och men glöm inte o andas :P För då får ni panik och då blir det kaos haha! Nää men min tips till er är att frågorna som jag läste på och frågorna i trafikverket var 80% likadana MEN de gör det svårt för alla. t.ex. ’’Måste/tillåtet’’ glömmer alla skilja på. Det är sånt man failar på. Såna små detaljer som avgör det hela. Läs ordentligt frågan och är du det minsta lilla osäker då markera det och fortsätt med de andra frågorna för det är hela 70frågor och man har bara 50min på sig!

Glöm inte heller att utnyttja tiden. Ta god tid på dig för det finns människor som blir klara efter 10min av provet och då blir man lätt stressad. Sen som sagt, dagen du gör provet skall du slappna av, sov tidigt och ät ordentligt frukost och koppla av resten av dagen med en dina favvo låtar, det kommer gå bra skall ni se! ;)
Lycka till! Nu har man uppkörningen på måndag och det är jag minsta oroligför! :)

Hälsningar

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I går 20:00
3
2024-11-20 20:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov