Start > Körkortsforum > Kuggad uppkörning + lång vänte…

Kuggad uppkörning + lång väntetid

Lizzin 2013-06-19 13:31 ! Citera #
Kuggade min första uppkörning i dag =/ Känns riktigt jobbigt då jag får vänta en och en halv månad på ny tid.
Klarade teoriprovet på morgonen dock. Kuggar jag nästa gång måste jag göra om allt..

Blir nervös inombords och får svårt att planera min körning, blicken blir lite låst pga av detta.
Kom till en korsning där jag fokuserade jätte mycket på ett övergångsställe och sedan trafiken, missade en moped bakom karmarna på framrutan så han bromsa. Förstog direkt att jag var kuggad då. Körskolebilarna har väldigt breda och långa karmar, vilket även han sa efteråt att han förstog att dom dolde sikten för dom va extremt breda och i vägen.

Min körlärare var inte direkt peppande efteråt heller, enligt henne var det inte så normalt att kugga första uppkörningen även om det kan hända. Och trafikverket gubben sa att han hörde mig va nervös på andningen men sa sedan till min lärare att jag inte verkade vara nervös. Jag vill ju veta hela sanningen så man kan jobba på det!

Känner mig så värdelös just nu... :lol: Och dom där karmarna på bilen har ställt till det förut, skitstörande!
driv3r 2013-06-19 15:18 ! Citera #
Fyfan vad jobbigt det måste kännas, kolla dagligen om nya tider på trafikverket. Och var lite mera uppmärksam med sånt så fixar du det nästa gång :) lycka till!
Fråga 2013-06-19 16:02 ! Citera #
Fan vad tråkigt :( Låg mopeden precis bredvid dig? Vart körde du upp om man får fråga?
Martina86 2013-06-19 17:49 ! Citera #
Vilken korkad sak att säga, det är visst normalt att kugga på första uppkörningen! Vet fler som gjort det än som inte gjort det tror jag. Jag lyckades på min 3e, så fick kortet 4e juni i år.
Najje 2013-06-21 12:42 ! Citera #
Tjenare! Det är ingen fara! Upp med hakan så skall du klara nästa gång du gör det. Tips från mig:
Ring trafikverket och be de skicka via mail en kod som du kan själv logga in och boka/om boka/avboka! Sen ska du vara inne där och försöka hitta något.. Oftast hittar du en uppkörning inom en vecka.. Iaf om det är Stockholm! :D
Lycka till nu.

Hälsningar
gäst666 2013-06-22 15:29 ! Citera #
Ett tips! boka inte genom deras webbsida utan ring dem när de har öppet och fråga ifall de har någon ledig tid i närheten där du bor. Jag kuggade teoriprovet första försöket men klarade uppkörningen utan några anmärkningar. Samma dag så ringde jag in och de lyckades fixa en plats till mig nu på måndag

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov