Start > Körkortsforum > Andra teori prov om 2 dagar, k…

Andra teori prov om 2 dagar, klarar jag den?

Natali71 2013-06-19 22:09 ! Citera #
Så, nu har jag mitt körkort. Klarade idag teori med 56/65! Uppkörning klarade på förtsta gången efter 7 månader träning.

Fick 5-6 ”gamla frågor” från första provet. Kanske nu kör de ”samma versionen” Vilka frågor hade jag idag.
1. Signal som används att förstärka ett vägmärke
2. Fråga om vad man borde tänka när passerar märke ”Varning för vägarbete”
3. Om bilbarnstol
4. Fråga om LGF fordon
5. Några frågor om P-skyltar typ ”parkerin 2 timmar alla dagar” och du står här kl.11... Jag tipsar läs noga om parkeringskombinationer.
6. Boxering
7. Dubbdäck
8. Stopp-signal
9. Markering av last
10. Några frågor om cyklister som jag tycker alltid är svåra
11. Omkörning
12. Körfält för kollektivtrafik

Förra gången hade jag 10!!!! frågor om släpvagn. Idag var 1 eller 2.

Jag tipsar att läsa bok ”Du och jag i trafiken” som hjälpte mig jättemycket. Jag köpte den och läste ordentlig. Skaffa STR tester. Jag var inte inskriven på någon trafikskola och bara kollade runt . Då hittade skolor som SÄLJER STR tester även om du inte deras elev. Du får elev nummer och kod. Jossan-88 kolla med andra trafikskolor. Iblan de säljer 10 eller 20 tester eller obegränsat antal. Till slut köpte jag 1 dag tester från ”trafikskolaonline” som tycker var jätte nyttiga.

Hoppas mina tips hjälper er.
Jossan-88 2013-06-19 22:41 ! Citera #
Ett jätte stort GRATTIS till ditt körkort..
Jag kommer nog inte köpa några STR tester nu eftersom jag ska iväg och skriva provet på onsdag nästa vecka. Så jag kan tycka att det kan vara lite onödigt när det ändå är så pass nära. Men skulle jag missa teoriskrivningen så kommer jag absolut att göra det. Och jag vill tacka för tipset för att man inte behöver vara elev hos en körskola för att kunna köpa STR tester. Det visste jag faktiskt inte..
Kör försiktigt! ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor