Andra teori prov om 2 dagar, klarar jag den?
Hej!
Hade en teori prov för 1 vecka sen som jag failade med de pinsamma 42\65, började läsa två dagar innan teori, samt teoriprovet var kl 7 på morgon, så var lite morgontrött.
Nu har jag igen teoriprovet om 2 dagar (tisdag kl 9), men läste inte så mycket förra veckan då det var studenten.
Nu ska jag gå och köpa pannpizzor samt snus, stänga av mobilen och glömma om facebook, har jag chanser till en godkänd teoriprovet på tisdag? Ska jag bara plugga frågor här? (var igenom bara 400 frågor av 1000 som finns här)
P.S. uppkörningen är klar.
Ren spontant så skulle jag säga att du inte kommer klara dig med tanke på ditt första resultat och hur du har lagt upp ditt sätt att plugga. Men har du tur med frågorna så kan allt hända... Själv så hade jag valt att skjuta upp teoriprovet ett tag för att hinna läsa och lära mig mer grundligt vad allt innebär...
Men jag verkar förstå de flesta frågor som finns på korkortonline, är vanlig teoriprov lik som här?
Börjar få rätt mycket grönt nu efter dagen av pluggande.
Men jag verkar förstå de flesta frågor som finns på korkortonline, är vanlig teoriprov lik som här?
Börjar få rätt mycket grönt nu efter dagen av pluggande.
Lik denna menar jag *
Det är omöjligt att svara på då det är väldigt individuellt om vad man tycker om denna sida från person till person. Vissa säger att den är ganska lik, medans andra säger att det är totalt annorlunda.. Men du ska inte fokusera på om trafikverkets prov är likt denna sida eller ej, utan du ska lära dig att förstå innebörden om vad som frågas efter i frågan.
Jag har själv inte skrivit provet ännu, ska göra det om 10 dagar, men jag kan nästan garantera att frågorna är formulerade på helt andra sätt än vad dom är här på körkortonline..
Håller med Jossan-88. Jag skrev teoriprov i maj efter att mycket tränat här. Men frågor på Trafikverket var absolut annorlunda. Jag upplevde i alla fall att de var mycket svårtfattade med mins 4 alternativ som tog ganska lång tid att läsa och förstå.
Ska väl försöka att flytta på tider imorgon, men den kanske lite försent samt alla ska på semester nu, och är lite rädd över att jag hinner inte klara teori inom 2 månader.
Håller med Jossan-88. Jag skrev teoriprov i maj efter att mycket tränat här. Men frågor på Trafikverket var absolut annorlunda. Jag upplevde i alla fall att de var mycket svårtfattade med mins 4 alternativ som tog ganska lång tid att läsa och förstå.
Tack Natali71 för att du bekräftade med egen erfarenhet om det riktiga provet.
Hur gick det första gången du skrev, fick du göra det flera gånger eller klarade du det på första försöket?
Du får gärna dela med dig om hur du la upp ditt pluggande
Själv läser jag mycket i körkortsboken(har snart läst ut den 4 gånger), gör tester här på körkortonline och på GratisTeori, och nu har jag även köpt en cd på min trafikskola som heter ”Kort KörkortsTeori”.. Den innehåller all möjlig teori samt kontrollfrågor efter varje stycke.. Tycker detta pluggande passar för just mig, men det är samtidigt kul att se och höra hur andra lägger upp sin studieteknik
Kunde tyvärr inte flytta på tiden för teori då jag har skuld hos trafikverket från förra teori.
Så nu gäller det bara att läsa på som fan och börja tro på gud.
Men jag börjar få upp till 90% nu, kan det funka ändå?
Senaste foruminläggen
Rubrik