Start > Körkortsforum > Bokat kunskapsprov och körprov…

Bokat kunskapsprov och körprov(Farsta), nervös!

Jossan-88 2013-06-14 13:01 ! Citera #
Den enda som är fjantig här är du som bara hackar på alla om precis allting..
Har du någonsin skrivit nått snällt till någon? Eller har du ens kört i Katrineholm någon gång?
Av ditt svar att bedöma så skulle jag säga nej, för jag skulle vilja se dig köra på 3an in i en rondell här i stan när det finns husknutar tätt inpå varje rondell. Och kör du då på 3:ans växel i 40km/h så kan inte ens du köra trafiksäkert igenom sådana rondeller. Då föredrar jag att växla ner till 2:an och kör på ett trafiksäkert sätt igenom rondellen för att sedan gasa på när jag har kommit igenom..

Och jag litar mycket hellre på mina trafiklärare som har kört i denna stad i över 10 år, och vet vad inspektörerna brukar kugga elever för, än att jag lyssnar på dig! Det är det jag har lite svårt med dig, du säger att många här har fel, men du vet inte ett skit om hur det är köra här, eller hur inspektörerna är som jobbar här. För bara ett år sedan så fanns det en äldre man som jobbade som inspektör som kunde kugga folk för minsta lilla. Och mina trafiklärare ogillade honom bara för att han var extremt petig, och då menar jag att han kunde kugga folk som fick fler än 2 motorstopp, eller elever som fick göra om backningen mer än 2 gånger, men nu har han gått i pension. Och dom inspektörer som dom använder sig av nu är mera förlåtliga om man skulle göra nått mindre fel, samt att dom förstår att man kan få motorstopp. Så kom inte och säg att alla inspektörer bedömer på samma sätt. För det gör dom inte! Dom är människor precis som vi, och alla vi har en egen uppfattning på hur man ska göra i olika situationer. Och därmed bedöms alla körelever på olika sätt. Så sluta snacka så mycket skit..
inspektörn 2013-06-14 18:30 ! Citera #
Jossan-88!
Jodå, jag har kört i Katrineholm om än inte så mycket, men det skiljde sig inte från någon annan svensk stad!
Att du inte vet hur man väljer växel i förhållande till situationen är helt normalt i ditt läge, men du måste lära dig att tänka bilkörning och inte att göra en lärare eller inspektör glad!
Inspektörerna i Sverige bedömer lika i 93,7% av fallen (Umeå universitet), så jag tror inte det är någon större skillnad i Katrineholm.
Extremt petig inspektör för att han inte godkände den som fick mer än 2 motorstopp eller inte klarade backningen på 2 försök?????
Hallå! Kan du inte backa på 2 försök kan du inte köra bil tillräckligt bra för att få körkort!
Om du får fler än 2 motorstopp på en halvtimmes körning, hur många får du då på ett år?
Dessutom är det en sak att få motorstopp och en helt annan sak att få motorstopp och lösa situationen smidigt!
De som brukar vara extremt petiga är trafiklärarna, för dom ser alla misstagen, men dom har svårt att väga in dom gentemot det som var bra i körningen och få till en helhetsbedömning! Där är Trafikinspektörerna experter, tom världsledande experter eftersom det bara finns ca 210 personer i världen som vet och har erfarenhet om, hur man bedömer ett svenskt körprov!
Sedan är jag mycket nyfiken på vad du menar med ”husknutar tätt inpå varje rondell”, kan du ta ett foto för det lät väldigt säreget! *L*
Jossan-88 2013-06-14 20:17 ! Citera #
Inspektör:
Om du nu har kört i Katrineholm så borde du veta hur det ser, och därmed ska jag slippa ta ett kort :D
Och du har nu sagt emot dig själv, för vi har haft denna diskussion förut. Och då lät det HELT annorlunda ska jag säga dig. Då skrev du att ”Visst kan olika inspektörer ha olika uppfattningar om olika trafiksituation, dom är bara människor precis som du och jag. Och även dom kan göra mänskliga misstag”

Och du sedan säger att mina trafiklärare har hört fel när det kommer till bedömning tycker jag bara är löjligt skrivet av dig. För jag tror knappast att du stod bredvid och hörde själv vad som sas..eller?

Och när det gäller antal sekunder som ska passera innan man ska titta i spegeln så har du återigen sagt emot dig. För jag skrev att jag tyckte att 3 sekunder vara alldeles för mycket. Det blir en massa blängande i speglarna för att man ska hinna fokusera på vägen framåt. Men då skrev du ”Vet du hur mycket som hinner hända runt omkring dig på 3 sekunder när du färdas i en bil? Jag själv tittar var 3e-4e sekund när jag kör i stan. Men ute på landsvägen kan det gå några sekunder till”

Så hur ska du ha det nu?:)
inspektörn 2013-06-14 22:40 ! Citera #
Jossn-88!
När jag kollar speglarna mm har jag SAMTIDIGT koll framåt! Det har inte en nybörjare! Dessutom vet jag när det är dags att kolla i speglarna, det vet inte en nybörjare! Jag har all respekt för att du argumenterar utifrån din utgångspunkt, men någon gång måste du inse att du har väldigt liten kunskap om bilkörning jämfört med en person som kört bil i över 30 år och har utbildningar inom trafik, bilkörning, juridik mm som dina trafiklärare bara kan drömma om!
Jag säger inte detta för at verka överlägsen, utan för att försöka få dig att förstå att systemet inte rättar sig efter dig, utan du måste rätta in dig i ledet, precis som alla andra! Att det blir så här beror på att alla regler bestäms av våra folkvalda politiker! Det måste vi leva med, eller skapa opinion och ändra lagarna!
Väx upp och gör vad du blivit tillsagd att göra, tills du lyckats ändra lagarna! Går du utanför spelreglerna, tja.. skyll dig själv!
Jossan-88 2013-06-15 01:05 ! Citera #
Om du nu har kört bil i 30 och har alla dina fina utbildningar så undrar man ju varför du sitter på en sida som denna och rackar ner på dom flesta som skriver här. Allt du skriver är så himla rätt, och alla andra har fel.. Det är så man uppfattar dig. Och självklart kan inte systemet följa mig, det vet jag mycket väl, och jag har aldrig sagt att det ska vara så heller..eller hur? Men att du kan sitta och säga att trafiklärare har hört fel när dom har pratat med inspektörer, samt att en inspektör aldrig skulle göra si eller så är bara så fel, för enligt dig kan inga inspektörer göra fel. Alla bedömer alla likadant. Vilket som jag skrev om tidigare är ren skit snack.. Det måste t.o.m kunna hålla med om att så är fallet..
Men nu börjar jag allvarligt tröttna på att skriva om detta, så kan vi säga att vi bägge ska lägga ner nu och verkligen fokusera på att hjälpa andra som behöver hjälp här, istället för att sitta och små tjafsa? :D
KortisElin 2013-06-15 08:12 ! Citera #
Oj har han kört i 30 år men då kan han allt.. Ironisk...
Jag känner många som haft körkort i 20-40 år och oj nu frågar dom mig saker om dom undrar över saker, kanske inte just rondell körning men mycket annat eftersom mina kunskaper sitter färskt i minnet.
så bara för att inspektören haft lappen i 30 år gör det ingen skillnad, jag vill inte verka elak eller så visst du har erfarenhet men
Du borde faktiskt sluta bli så irriterad på andra här inne.
Om du vill dela dina kunskaper gör det med ett leende istället så folk blir glada när du skriver, allt hade blivit så mycket trevligare :)
Jossan-88 2013-06-15 13:13 ! Citera #
Tack Elin!
Jag håller med dig, han bidrar verkligen till en dålig stämning när han bara skriver negativa saker till andra. Och precis som du skrev så kan man aldrig kalla sig fullfärdig bilist, för det blir man aldrig oavsett vilka utbildningar man har. Visst kan man skaffa sig erfarenhet, men att säga att man kan allt och vet bäst i alla lägen är bara så patetiskt.. Speciellt från en person som bör vara över 40 år med tanke på att han har kört bil i 30 år :)

Så inspektören, var så snäll och kom med goda och vänliga råd och var till hjälp istället för att skriva sura och nervärderande inlägg. Och med tanke på din erfarenhet och dina utbildningar så borde du kunna komma med väldigt många goda råd..
inspektörn 2013-06-15 20:54 ! Citera #
Jossan-88!
Jag ger ju er goda råd, men ni vill inte lyssna på dom!

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor