Start > Körkortsforum > Backa runt hörn

Backa runt hörn

Fred 2013-06-12 11:56 ! Citera #
Hejsan tänkte bara fråga en sak om det här med backa runt hörn.
På uppkörningen får man justera ner den elektroniska högra backspegeln , så att man kan se trottoarkanten?
Jag övningskör privat och testade första gången med att backa runt hörn , det var jävligt svårt utan att dra ner högra backspegeln så man kunde se kanten. När jag justerade högra backspegeln var det lätt som en plätt.
Så tänkte bara ifall man fick göra detta under uppkörningen?
Fred 2013-06-12 12:00 ! Citera #
Eller har ni något annat tips på hur man kan utföra backnigen utan att justera spegeln?
Fred 2013-06-12 12:12 ! Citera #
En till fråga:
Vi säger att jag backat under uppkörningen , sen ska vi åka vidare. Efter jag backat klart , ger jag vänster signal kollar döda vinkeln speglar etc .. sen in på mitten av vägen. Sen höger/vänster beroende på vad inspektören säger ?
Jossan-88 2013-06-12 12:32 ! Citera #
Fred
En till fråga:
Vi säger att jag backat under uppkörningen , sen ska vi åka vidare. Efter jag backat klart , ger jag vänster signal kollar döda vinkeln speglar etc .. sen in på mitten av vägen. Sen höger/vänster beroende på vad inspektören säger ?

Ursäkta för mitt korta svar.. Men vad tror du själv? :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo