Start > Körkortsforum > Kuggad :(

Kuggad :(

Pong 2013-06-11 22:11 ! Citera #
Behöver egentligen bara ventilera av mig.

Körde upp idag och blev kuggad :(. Hade det på känn innan eftersom jag var så nervös.

Jag tycker inte att inspektören gjort fel, hon gjorde bara sitt jobb och jag var inte tillräckligt bra :(.

Det som förvånade mig är dock det jag kuggade på. Eco-driving och dålig planering i cirkulationsplats. Själv tyckte jag att det gick bra men så var det visst inte. När hon pratar efteråt så är det planeringen och eco-drivingen hon påpekar. När jag får protokollet så är jag fasen underkänd på allt!

Jag tycket även att jag fick göra väldigt mycket saker. Hela provet tog 55 minuter. Skulle kört upp 10:45 men var tidig så vi körde igång 10:40 och var tillbaka vid trafikverket 11:35. Det är bra att man fått testa på allt men är det normalt med en sådan lång uppkörning?

Följande kontrollerades:
Säkerhetskontroll 3 minuter (vindrutetorkarna och tuta)
Start i backe
Cirkulationsplats
Gatukorsning
Signalkorsning
Tätort
Krokig väg
Landsväg in på/ut från
Landsväg vänstersväng och högersväng
Vändning
Backning
Parkering
Oskyddade trafikanter
Stillastående bilar
Motorväg/motortrafikled
Körfältsbyte
Självständig körning mot mål

Kollade sambons protokoll och han sa att han körde runt 20 minuter och i protokollet är det bara 10 punkter som de kollat honom på. Han klarade det för övrigt :).

Som jag skrivit innan så är jag inte sur på inspektören utan mest besviken på mig själv. Tagit 30 körlektioner och tänker köpa tio till om en månad. Nu orkar jag inte ta tag i det eftersom det var så jobbigt att dels vara stressad men även då det tog så lång tid och eftersom allt ingick. Det blir för mycket om jag ska hoppa på hästen igen.

Känner mig sjukt misslyckad trots att jag säger till alla att det är okej. Om sanningen ska fram vill jag inte ens försöka igen. Jag blev rejält uppskrämd av den långa uppkörningen med alla moment, trots att jag klarat allt på körskolan utan problem så lyckades jag totalfaila på allt enligt protokollet :(
Kuggarn 2013-06-12 18:29 ! Citera #
Hej!
Jag om nån vet precis hur du känner. Jag har nämligen kuggat 5 ggr å måste göra om teorin.
Sista gången nu ville jag verkligen vara ge upp. Problemet e nervositet å då blir allt totalt kaos. Har fått tips att de bästa kanske vore att ha med någon mer i bilen? Körlärare, förälder eller kanske sambon? Jag själv har sökt upp en ny körskola eftersom de två lärarna jag kört med sagt att det inte finns nåt mer de kan hjälpa mej med.

Nervositeten vet jag inte vad man ska göra med riktigt..man ser sig själv som en förlorare men när man väl står där med körkortet i handen så hoppas jag att de e värt att må så här dåligt..men vänta inte för länge med att ta lektioner. Jag ska börja igen på fredag å jag e jätte nervös å tycker att det ska bli jobbigt..så hoppa upp på hästen så snart du kan.
Styrkekram från mej
Pong 2013-06-12 19:47 ! Citera #
Tack för svaret. Vad jobbigt med en massa kuggningar men det går säkert vägen nästa gång! Teorin har du redan fixat en gång så det blir inga problem att göra om den :). Lite surt att behöva betala en massa bara.

Har återhämtat mig nu. Var jobbigt igår men nu har jag faktiskt bokat in em uppkörning om en månad igen :). Har även bokat upp mig på 11 körlektioner innan dess. Tar med mig protokollet till körskolan även fast det är pinsamt med alla fel jag lyckats göra. Så tänkte att jag får öva mycket på att planera körningen :).

Lycka till med din körning och dina prov :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov