Start > Körkortsforum > Nervös inför teoriprov..

Nervös inför teoriprov..

Nervös. 2013-06-09 02:07 ! Citera #
Usch snart är dagen med stort D här..
Allt har känts jätte bra fram tills för ett par dagar sedan. På måndag ska jag göra teoriprovet och jag känner redan nu att jag inte kommer klara detta. Jag vet inte varför men jag har alltid haft svårt med teoretiska saker.. Och de här gör ju inte saken bättre..

Har ni nå tips? Vad ska jag tänka på? Jag har skrivit teori provet förut 3 gånger men de va ca 5 år sedan.. Och då fick jag 46 utan att plugga.. Och nu har jag pluggat i ca 4 månader och känner verkligen att de kommer gå åt skogen..

Hjälp... :(
Gäst 2013-06-09 12:50 ! Citera #
Jadu, svårt att komma med konkreta tips.
Jag har själv kunskapsprovet den 18/6, men är mer nervös inför körprovet. (Fast att jag har kört väldigt mycket, och känner mig någorlunda säker -och bekväm med min körning.)

Även jag har svårt med den teoretiska biten, då jag inte har något ”läshuvud”.
Köpte en begagnad bok ”Du & jag i trafiken” (2011), för ca 1 vecka sedan, och har snart läst hela.
Utöver detta, har jag även testat/fullföljt Bonniers Trafikskola + Teo Trafikskola på PC:n.

Stressa inte, och markera gärna de frågor du är lite osäker på, så att du kan gå tillbaka till dem senare.
Har hört från flera andra att uteslutningsmetoden fungerar någorlunda bra, om du är osäker på någon fråga.

Lycka till, jag tror att du fixar det. 8-)
Nervös 2013-06-10 15:01 ! Citera #
Jag klarade teoriprovet!!!! Med 57/65!!! Fy fan vilken lättnad!!!
Gäst 2013-06-10 17:38 ! Citera #
Nervös
Jag klarade teoriprovet!!!! Med 57/65!!! Fy fan vilken lättnad!!!

Där ser du! Var det så ”hemskt” som du trodde? ;)
Grattis!!!
Nervös 2013-06-10 19:17 ! Citera #
Nej, men jag satt in i de sista och kände att jag kuggat de.. Tills jag såg att de stog Godkänt.. Men fy vilken väntan! Och nu kommer nerverna inför uppkörningen också :(
Gäst 2013-06-10 21:08 ! Citera #
Nervös
Nej, men jag satt in i de sista och kände att jag kuggat de.. Tills jag såg att de stog Godkänt.. Men fy vilken väntan! Och nu kommer nerverna inför uppkörningen också :(

Förstår att det var nervöst.
Själv känner jag mig rätt säker -och bekväm med min körning, så jag har tyvärr inga direkta tips eller förslag där.

Återigen, försök att ta det lugnt och sansat. :D
Nervös 2013-06-11 15:00 ! Citera #
JAG HAR FÅTT MITT KÖRKORT!!!!!!!!!!!!!!!!! Så jävla glad!!!
Jossan-88 2013-06-11 15:19 ! Citera #
Nervös

GRATTIS!!!
Gud vad roligt det är att höra när andra klarar få sitt körkort, hoppas att det går lika bra för mig själv nu när det börjar dra ihop sig :D
Gäst 2013-06-11 18:29 ! Citera #
Nervös

Ett stort grattis till körkortet. :D
Säger som Jossan, jag hoppas att det går lika bra för mig, nästa vecka.
Nervös 2013-06-13 08:33 ! Citera #
Tack så jätte mycket!

Jag var riktigt nervös då jag kände redan i början att detta aldrig kommer gå.

Jag fick börja med att kolla färdbroms och parkeringsbroms. Tänkte redan där fan vilken tur jag har!
Sen åkte vi lite stadskörning och landsväg. Tillbaka till parkeringsplatsen där jag fick backa in bredvid en annan bil.
Sen fråga hon mig om jag ville ändra på nånting jag gjort under färden och då sa jag kopplingen att jag typ hade den nere lite för länge. Hon sa bara okej och sen att jag måste tänka lite extra när jag ska svänga vänster. Hon tyckte jag tog för stora risker. Men de gjorde inte jag :D var helt säker på att hon skulle kugga mig då men då sa hon jag tänker godkänna dig och jag började gråta i bilen
! Har aldrig varit så glad i hela mitt liv!

Lycka till till er som ska ta enat körkort! Ni kommer vara suuuuper glada!!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I går 20:00
3
2024-11-20 20:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo