Start > Körkortsforum > Uppkörning Gävle

Uppkörning Gävle

Gäst 2013-06-07 20:54 ! Citera #
Hej

Ska köra upp i Gävle, undrar om det är någon som kört där?
Jossan-88 2013-06-07 21:46 ! Citera #
Kommer personligen inte köra upp där, men jag har vänner på Facebook som har kört upp där. Och enligt dom så är inspektörerna väldigt petiga och stränga när det kommer till uppkörningen. Nu vet jag ju inte om det är deras sätt att försvara sin egna körning eller om det verkligen är så. Men det är vad jag har hört i alla fall..

Men önskar dig lycka till, och hoppas att allt kommer gå bra!
Gäst 2013-06-07 21:56 ! Citera #
Okej. Lät ju inget vidare. Men var den som trafikskolan
sa mig gå till eftersom jag går i trafikskolan i gävle
men hoppas verkligen på att det går bra ändå.
tilda 2013-08-04 21:31 ! Citera #
Hur gick det på din uppkörning? vad dom petiga enligt ryktet eller hur kändes det? har uppkörning om en vecka i Gävle!
Gäst 2016-11-23 11:46 ! Citera #
Hej, gör ety försök i denna hamla tråd.

Ska köra upp snart och undrar villen slinga ni körde? Gärna lite detaljerat :)
Gäst 2016-11-23 13:54 ! Citera #
Körde ut från trafikverket, svängde vänster (här är det 30) sen höger mot söder. Planerade för rakt fram. Fortsatte mot en rondell sen in på ett villaområde i närheten. Där kom en korsning där jag fick backa runt hörn. Fortsatte framåt till en annan korsning där jag fick vända på valfritt sätt (gjorde U-sväng för det var ingen trafik.) Körde tillbaka samma väg jag kom ifrån, sen upp på motorväg. Fick göra omkörning. Sen avfart till teknikparken. Fortsatte in mot stan på högerregelsgator. Även enkelriktat. Körde förbi österns pärla sen vägen genom stan vid bussarna. Till slut tillbaka och sen var det klart.

Inspektör: Andreas (väldigt bra). Klarade på första.
solzz93 2018-02-19 14:21 ! Citera #
Jag körde upp i Gävle, klarade uppkörningen. Dock fick jag i fel växel två gånger, körde jätte ryckigt för att jag var ovan med disel, samt öppnade dörren för att kontrollera min parkering. Gick ju bra ändå :)
Gäst 2018-02-19 15:00 ! Citera #
solzz93 2018-02-19
Jag körde upp i Gävle, klarade uppkörningen. Dock fick jag i fel växel två gånger, körde jätte ryckigt för att jag var ovan med disel, samt öppnade dörren för att kontrollera min parkering. Gick ju bra ändå :)
Så länge man inte har gjort eller orsakat nått trafik farligt så kan man klara sig fast man gör ”mindre” fel :D
Och att du öppnade dörren för att kolla din parkering är inget som hamnar på ”fel-sidan”, det är snarare bra gjort för att se så att du står rätt.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo