Start > Körkortsforum > Kunskapsprov, står annat datum…

Kunskapsprov, står annat datum på inbetalning.

Kiesler 2013-05-31 17:53 ! Citera #
Hej, nu är det så att jag har kunskapsprovet på måndag och kom idag på att jag inte skickat in betalningen (Slarvigt, jag vet.)
Men iallafall, enligt STR’s hemsida så har jag provet den 3e i 6e 13:30 men på inbetalningskortet står det 4e i 6e med samma tid.
Hur i hela friden kommer detta sig? tänkte först att det var så att betalningen kunde komma in en dag efteråt men vid nogranare läsning så står det: ”Du är välkommen till prov, Datum, tid: 2013-06-04 och på STR står det ”Måndag 2013-06-03 13:30-14:20 kunskapsprov.”
Hur går detta ihop? :? :(
körkortsinnehavare 2013-06-01 07:48 ! Citera #
Ja du min vän sånt händer, men ring trafikverkets kundtjänst för förarprov så bör de kunna svara på det. Har du personligt kod kan du nog också se datumet på hemsidan. Lycka till!
Kiesler 2013-06-05 16:44 ! Citera #
Kan nu glatt meddela att jag är klar med körkortet! 8-)
Gäst 2013-06-05 19:33 ! Citera #
Kiesler
Kan nu glatt meddela att jag är klar med körkortet! 8-)

Ett stort GRATTIS till körkortet. :D
En fråga dock, vilka ”moment” fick du göra på uppkörningen/körprovet?
(Ska köra upp i Fagersta om 2 veckor.)
Kiesler 2013-06-06 13:22 ! Citera #
Från första början fick jag göra en yttre säkerhetskontroll, sen fick jag köra lite stadskörning, landsvägskörning, filbyten osv
Det är svårt att förklara hur man körde då det nästan gick på automatik, men mitt råd är att ta det lugnt och inte ta onödiga risker
i korsningar och cirkulationsplatser. :)
Jossan-88 2013-06-06 15:48 ! Citera #
Kiesler
Från första början fick jag göra en yttre säkerhetskontroll, sen fick jag köra lite stadskörning, landsvägskörning, filbyten osv
Det är svårt att förklara hur man körde då det nästan gick på automatik, men mitt råd är att ta det lugnt och inte ta onödiga risker

Missförstå mig rätt nu, men det ska man väl aldrig göra?
Alltså ta onödiga risker :D
Men ett stort grattis till att du grejade teoriprov samt uppkörning, härligt att kunna få sitt körkort så här i början av sommaren. Jag hoppas att även jag klarar mina prov som är i slutet av Juni(teoriprov) och början av Juli(uppkörning)..
Ser fram emot proven med en skrämmande förtjusning, misslyckas man så kan hela sommaren vara förstörd :lol: Men klarar man det så kommer detta blir den bästa sommar i hela mitt liv :D
Kiesler 2013-06-07 13:17 ! Citera #
Jossan-88
Kiesler

Men ett stort grattis till att du grejade teoriprov samt uppkörning, härligt att kunna få sitt körkort så här i början av sommaren. Jag hoppas att även jag klarar mina prov som är i slutet av Juni(teoriprov) och början av Juli(uppkörning)..
Ser fram emot proven med en skrämmande förtjusning, misslyckas man så kan hela sommaren vara förstörd :lol: Men klarar man det så kommer detta blir den bästa sommar i hela mitt liv :D

Det jag i första hand menade med att inte ta onödiga risker är att man gärna kan dra ut lite på tiden vid korsningar och cirkulationsplatser.
Min sommar har redan blivit bättre, har nästan bara varit ute och åkt och knappt varit hemma dessa 2-3 dagar. 8-)
Jossan-88 2013-06-07 14:52 ! Citera #
Kiesler
Jossan-88
Kiesler

Det jag i första hand menade med att inte ta onödiga risker är att man gärna kan dra ut lite på tiden vid korsningar och cirkulationsplatser.
Min sommar har redan blivit bättre, har nästan bara varit ute och åkt och knappt varit hemma dessa 2-3 dagar. 8-)

Okej, då förstår jag vad du menade med att inte ta risker, men man ska nog försöka att köra som vanligt när har sin uppkörning, se det som en vanlig körlektion, det kommer åtminstone jag göra :D
Jag hade nog också vart ute och kört en massa om jag redan hade fått mitt körkort :lol:
jasmine78888 2013-06-11 08:44 ! Citera #
Ja du min vän sånt händer, men ring trafikverkets kundtjänst för förarprov så bör de kunna svara på det. Har du personligt kod kan du nog också se datumet på hemsidan. Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor