Start > Körkortsforum > Problem med några teorifrågor

Problem med några teorifrågor

hannadriver 2013-05-27 13:25 ! Citera #
Hur fort får en tung lastbil med tillkopplad släpvagn högst köra på en motorväg?
70
80
110

Vad är sant om koloxid?
den luktarstarkt och är färglös
Den är livshotande att inandas

Vilken vikt ökar när du lastar din släpvagn?
totalvikten
bruttovikten

Hur många skadas svårt varje år i trafiken?
1000
3000
7000

I vilken situation är risken störst att råka ut för en synvilla (illusion)?
När jag möter en bil med en trasig strålkastare under mörker
När jag kör på en landsväg i duggregn
När jag kör på en grusväg en varm sommardag

Vad är svårast att bedöma vid körning i mörker?
Avstånd till och hastighet på andra trafikanter
Vägens bredd
Min egen hastighet
Vilken väjningsregel som gäller

Uppskattar all hjälp jag kan få :)
Jossan-88 2013-05-27 14:16 ! Citera #
hannadriver
Hur fort får en tung lastbil med tillkopplad släpvagn högst köra på en motorväg?
70
80 Detta är rätt svar
110

Vad är sant om koloxid?
den luktarstarkt och är färglös
Den är livshotande att inandas: Detta är rätt

Vilken vikt ökar när du lastar din släpvagn?
totalvikten
bruttovikten: Detta är rätt

Hur många skadas svårt varje år i trafiken?
1000
3000
7000

I vilken situation är risken störst att råka ut för en synvilla (illusion)?
När jag möter en bil med en trasig strålkastare under mörker: Detta skulle jag välja
När jag kör på en landsväg i duggregn
När jag kör på en grusväg en varm sommardag

Vad är svårast att bedöma vid körning i mörker?
Avstånd till och hastighet på andra trafikanter : Detta skulle jag välja
Vägens bredd
Min egen hastighet
Vilken väjningsregel som gäller

Uppskattar all hjälp jag kan få :)
Jossan-88 2013-05-27 14:19 ! Citera #
Jag ser nu att jag missade en fråga, men ingen av alternativen som finns med skulle jag vilja välja då jag har lärt mig att det är c:a 4000 personer som årligen skadas svårt i trafiken. Men då hade jag valt att välja alternativet som var på 3000..
Joachim95 2013-05-27 14:23 ! Citera #
Jossan 3000 är det ca varje år så det svaret är rätt. Dom andra tycker jag också stämmer bra som Jossan har skrivit :)
Joachim95 2013-05-27 14:25 ! Citera #
Kollade boken nu, där står det ca:3000 och här på denna sida står det 4000. Så jag skulle lita mer på boken men i detta fall är iaf 3000 rätt!
Jossan-88 2013-05-27 14:36 ! Citera #
Joachim95
Kollade boken nu, där står det ca:3000 och här på denna sida står det 4000. Så jag skulle lita mer på boken men i detta fall är iaf 3000 rätt!


Jag kollade också i boken nyss, och har rätt att det står 3000 där, men konstigt att dom har 4000 här på sidan..
Man undrar ju då hur bra dessa frågor är som finns på körkortonline. Själv tycker jag dom är lite för lätta för att ens kunna vara med på teoriprovet. Men det får man väl inte veta fören man har gjort provet själv :)
Jossan-88 2013-05-27 15:19 ! Citera #
Nu menar jag ju inte att alla deras(körkortonline) frågor kommer finnas med på teoriprovet, utan jag menade att dessa frågor som finns här är mer basic och bara är en bra grund att stå på, så man ska nog inte bara plugga via denna sida och tro att man kan klara teoriprovet bara för att man kan ha över 60 rätt härinne. Jag har aldrig läst eller hört någon som bara har pluggat härinne och klarat provet. Men visst borde det finnas någon, det beror helt och hållet på vilka frågor man får när man väl sitter och skriver det riktiga provet. Själv så ligger jag runt 63-64 rätt hela tiden av 65 möjliga härinne, men då tycker jag som sagt att dessa frågor är väldigt lätta. Men om det finns någon som har gjort det riktiga provet samt frågorna härinne så vore det kul att höra vad ni tycker om denna sida. Hur bra står sig dessa frågor samt formuleringen på frågorna om man ska jämföra med Transportstyrelsens prov :?
Micchhaela 2013-05-28 21:07 ! Citera #
Jag har gjort teoriprovet och jag fick kanske 5 frågor som var i princip identiska, dock är bildfrågorna svårare på riktiga provet än denna! Men teoriproven är väldigt individuella och kan variera stort!
bejamin92 2014-11-26 16:09 ! Citera #
Vad är svårast att bedöma vid körning i mörker?
Jossan-88 2014-11-26 16:51 ! Citera #
bejamin92
Vad är svårast att bedöma vid körning i mörker?

Avståndet till mötande bilister kanske :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I dag 08:59
3
I går 22:14
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo