Jag har tagit 23 körlektioner på 55 minuter styck. Har fem till inbokade. Gör halkbana imorgon. Saken är den att det känns hopplöst och varenda dag funderar jag på att ge upp körningen. Men måste ha körkort för att kunna arbeta kvar där jag jobbar nu.
Jag kan teorin och vet precis hur jag ska göra i olika situationer. Jag kan reglerna. Jag vet vilken växel jag ska ligga på, hur jag ska göra i rondeller och korsningar. Jag vet det när jag sitter och kör men ändå får jag kortslutning och gör allt fel. Min körlärare börjar bli duktigt trött på mig eftersom jag inte fixar att tänka självständigt. Jag ser hur jäkla frustrerad han är på mig och jag har börjat bli gråtfärdig i slutet av varenda lektion.
Jag är i slutet av steg 10 i utbildningen. Vilket egentligen innebär att jag inte har så långt kvar men det känns som om jag aldrig kommer att bli klar.
Jag litar inte på mig själv och läraren säger att det är problemet. Jag tror inte att jag kan köra bil trots att jag egentligen kan det. Jag klarar av moment som folk brukat ha svårt för men misslyckas totalt med enkla saker som tydligen alla ska kunna.
Är det någon som har något bra tips på hur man blir mer säker på sig själv? Just nu vill jag ge upp och strunta i allt vad körkort heter.
Jag är så orolig för detta med körkortet att jag inte ens vågar fråga körskolan ungefär hur många lektioner till jag behöver ta. Har inte ens sagt att jag ska göra halkbanan för rädsla att de ska skratta åt mig.
Kör med två lärare och båda är bra på olika sätt. Fast den ena är ganska hård och han brukar fråga mig hur fasen min hjärna är kopplad, och det undrar jag med!!!