Start > Körkortsforum > Placering trafiksignal

Placering trafiksignal

leadore 2013-05-22 23:36 ! Citera #
Min körlärare vill att jag ställer mig ganska långt bakom trafiksignalen, undrar om detta verkligen blir rätt?
Att man ska stå en liten bit bakom för bra sikt förstår jag ju, men tycker hon överdriver lite och är rädd att jag blir kuggad om jag kör så på uppkörningen för att jag hindrar trafik eller något? Känns som vi stod typ 3 meter bakom?! :S
EmmaHarKörkort 2013-05-29 22:18 ! Citera #
Inget man kan bli kuggad för, bara du ser signalen så är det inga problem! Din lärares syn på det hela verkar väldigt konstig! Strunta i det bara :)
körkortsinnehavare 2013-05-30 17:21 ! Citera #
Bara du inte kör över stopplinjen så är det lugnt, oroa dig inte. Går du över linjen och det är fritt bakom kan du även backa man blir inte kuggad för det. Men vad du än gör KÖR INTE VIDARE, vet folk som har varit dumma nog att köra vidare när de stannat för långt fram och självklart blivit kuggade.

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov