Start > Körkortsforum > Spärrtid eller Varning

Spärrtid eller Varning

reppson 2013-05-18 00:05 ! Citera #
Jag körde 20 km för fort på en 30 sträcka i närheten av en skola, men det var en dag när skolor var stängda förra Fredagen. Jag misstog mig och trodde 50 gällde när skolor var stängda, men så var det inte
Kortet togs på plats.:( Hur lång spärrtid kan jag räkna med att få? Detta var mitt första trafikbrott någonsin under mina 30 år med Körkort och jag behöver köra i tjänsten då och då. Är detta någon förmildrande omständighet när dom beslutar vad dom skall ge mig för straff?

Mvh
peter
Uppsala
Gästen 2013-05-27 11:00 ! Citera #
reppson
Jag körde 20 km för fort på en 30 sträcka i närheten av en skola, men det var en dag när skolor var stängda förra Fredagen. Jag misstog mig och trodde 50 gällde när skolor var stängda, men så var det inte
Kortet togs på plats.:( Hur lång spärrtid kan jag räkna med att få? Detta var mitt första trafikbrott någonsin under mina 30 år med Körkort och jag behöver köra i tjänsten då och då. Är detta någon förmildrande omständighet när dom beslutar vad dom skall ge mig för straff?

Mvh
peter
Uppsala

Räkna med 2 månaders spärrtid, riktigt vårdslöst av dig, det kan bli längre med tanke på att det var just 30 väg. Och nej du körde antagligen snabbare än 50 om de tog körkortet på plats, man brukar annars få en varning.

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest