Sjukligt nervös
Hej
Jag ska göra teori provet om en vecka. Jag är redan nu så nervös att jag tror jag ska gå sönder.
Jag har läst boken pärm till pärm två gånger, antecknat, gjort tester från körskolan, gjort tester på en app som heter ikörnort, gjort tester här och på andra sidor med. För nån månad sedan låg jag galet bra till på alla tester. Max 4 fel per test. Men nu helt plötsligt suger jag. Ligger på 48-49 rätt bara.
Det späder på min nervositet ännu mer. Vad händer,,, tappat greppet helt.
Tips på vad jag kan göra på bara en vecka???
Tack på förhand
Ta en dag åt att bara slappna av, plugga ingenting, låt din hjärna vila lite.
Inse att du bara kan göra ditt bästa, inget mer.
Läs förklaringarna på felen du gör.
Lycka till
Du visar ett tydligt tecken på att du pluggar FÖR mycket, med tanke på att du bara hade max 4 fel för en månad sedan, och nu ligger du nere på 48-49 rätt visar att du över studerar. Så jag håller med föregående skrivare att du borde ta en dag ledigt och bara låta din hjärna få vila och låta allt sjunka in. Annars kommer du bara ”glömma” mer och mer om du fortsätter att plugga..
LYCKA TILL!!
Tack va söta ni är...
Gjorde tre tester till idag och lyckades pricka över 60 på alla tre... Hoppas
Det börjar vända.... Men jag ska ta rest råd och ta nån vilo dag
Det viktigaste nu är att du tar det lugnt och inte börjar överanalysera så du blandar ihop begrepp. Vila någon dag, läs om det du känner dig osäker på och gör några tester. Den dagen då du ska ha provet rekommenderar jag att inte läsa något utan bara förbereda dig mentalt för provet. Fokusera på skola/jobb, titta film eller nu vad du känner dig bekväm med.
All lycka till!
Skrev mitt prov nu imorse och fick 60 av 65
Kan tipsa om att jag läste boken, gjorde proven på körkortonline flera ggr och verkligen analyserade mina fel. Sen när det bara var en vecka kvar började jag göra mindmaps över de områden jag fann svåra. Berättade/diskuterade även med andra om olika stycken i boken. Man förstår och minns bättre om man måste förklara för någon annan.
Sedan - precis som föregående inlägg - försök att koppla av mellan varven. Panikplugga inte kvällen innan utan ät ordentligt, sov ordentligt och koppla av lite.
Lycka til!
Nu börjar testerna se bättre ut igen
Börjar faktiskt känna mig lugnare.... Dan innan testet kommer ja inte kunna plugga nåt alls ska börja nytt jobb å ha tre småttingar hemma.....
Nä hörrni håll tummarna för mig på torsdag
Idag klarade jag teorin
E så sjukt nöjd med mig själv.... Halva körkortet klart.
Fick 56 rätt vilken lättnad....
Nu galet nervös inför uppkörningen 29e suck.
Var e mina tävlings nerver???
Senaste foruminläggen
Rubrik