Start > Körkortsforum > Intensivkurs, eller INTE?

Intensivkurs, eller INTE?

CreamCheese 2013-05-04 09:20 ! Citera #
Hej.

Jag fyller 18 i slutet november och planerar att kunna ta körkortet ganska så snabbt efter det. Dock är jag lite osäker på hur jag ska gå tillväga. Funderat mycket på att ta en intensivkurs, men ja, det kostar mycket pengar (15.000:- där jag ska ta i så fall). Betalar allt själv, så i stort sett hela min sommarjobbslön kommer gå till detta isåfall.

Skulle det kanske bli billigare att göra allt privat, både övningskörning och teori? Ta nån enstaka lektion på trafikskola för en ”check up” på körningen. Det är mer än 6 månader kvar, alltså mycket tid att köra och plugga på.

Jag vet inte, vilket alternativ kan bli billigast? Vad är eran erfarenhet, vilket är det bästa sättet att ta körkortet?
Jossan-88 2013-05-04 21:47 ! Citera #
Hejsan!
Nu vet jag ju inte hur mycket körvana du har, men jag skulle ialla fall rekommendera att lära dig grunderna på en trafikskola så att du lär in dig rätt saker från början. Sen när du känner att du har koll på det mesta så kan du ta en intensivkurs kurs. Vore ju tragiskt om du åker till din intensivkurs utan att ha kört nått över huvudtaget, och därmed kuggar på grund av det. Då blir det 15.000 kr rätt ner i sjön..
magganbil 2013-05-06 09:39 ! Citera #
Håller med föregående. Har du kört överhuvudtaget hittils. Om inte så kan det bli att du kastar bort mycket tid på inbtensivkuren på grunder som du kunde lärt dig på några timmar bakom ratten.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
24
I dag 15:26
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor