Start > Körkortsforum > Snart teori/uppkörning.

Snart teori/uppkörning.

Hampus9393 2013-05-02 12:06 ! Citera #
Jo jag bokade prov för teori och uppkörning förra veckan. Så fick tider 28 maj och 2 juni. Så det är ju ungefär en månad kvar då fram till de båda proven. Uppkörningen är jag inte speciellt nervös för, känner mig trygg och är ute och övningskör nästan varje dag. Det är mer teorin som oroar mig! Jag har varit ledig från mitt jobb 80 dagar och har passat på att göra det mesta av körkortet klart på den tiden. Så har gjort alla STR faser klart och sammanlagt 70 tester trorja. Samt läst boken några gånger, har även gjort lite små tester på andra sidor. Men i alla fall nu har jag börjat jobba heltid igen och kör 10-18 varje dag och har där med ingen möjlighet att plugga på körskolan pga deras öppettider. Och dom erbjuder inte heller så man kan göra tester via internet. Men har fixat fram några dagar jag har fått ledigt för att kunna plugga lite mer på testerna, just nu läser jag bara boken.. Tror ni det räcker eller ska jag köpa här på körkortonline? Har haft kompisar som klarat teorin på första försöket genom att knappt öppna boken och bara gjort faserna ABCF hos STR.. Men skulle vilja klara teorin på första försöket.. Vad säger ni som klarat erat körkort hur månget tid la ni ner? Visst det är individuellt men jag har alltid haft lätt för skolan och så men ja..

Tacksam för svar :)
Coolguy97 2013-05-02 14:38 ! Citera #
70 tester!? Är du galen, hur kan du ha gjort 70 tester och ändå vara nervös?
Jossan-88 2013-05-02 15:03 ! Citera #
Klart man kan vara nervös fast man gjort många tester, alla är ju olika och vissa blir mer nervösa än vad andra blir :D
Jag känner igen mig i det du skriver att man är mer nervös för teori provet än själva uppkörningen. Man vill ju klara allt på första försöket, men allra mest vill jag klara teorin på första.. Sen är det helt okej om jag inte klarar uppkörningen fören på andra försöket. Och det är för att jag ska slippa åka till Eskilstuna för att skriva provet då det inte finns möjlighet för mig att skriva här i min hemort.. Men tack och lov så kan jag köra upp med körskolan och använda mig av deras bilar, så det är därför jag känner mig så lugn med själva uppkörningen :D
Gäst 2013-05-11 01:05 ! Citera #
Hampus9393
Jo jag bokade prov för teori och uppkörning förra veckan. Så fick tider 28 maj och 2 juni. Så det är ju ungefär en månad kvar då fram till de båda proven. Uppkörningen är jag inte speciellt nervös för, känner mig trygg och är ute och övningskör nästan varje dag. Det är mer teorin som oroar mig! Jag har varit ledig från mitt jobb 80 dagar och har passat på att göra det mesta av körkortet klart på den tiden. Så har gjort alla STR faser klart och sammanlagt 70 tester trorja. Samt läst boken några gånger, har även gjort lite små tester på andra sidor. Men i alla fall nu har jag börjat jobba heltid igen och kör 10-18 varje dag och har där med ingen möjlighet att plugga på körskolan pga deras öppettider. Och dom erbjuder inte heller så man kan göra tester via internet. Men har fixat fram några dagar jag har fått ledigt för att kunna plugga lite mer på testerna, just nu läser jag bara boken.. Tror ni det räcker eller ska jag köpa här på körkortonline? Har haft kompisar som klarat teorin på första försöket genom att knappt öppna boken och bara gjort faserna ABCF hos STR.. Men skulle vilja klara teorin på första försöket.. Vad säger ni som klarat erat körkort hur månget tid la ni ner? Visst det är individuellt men jag har alltid haft lätt för skolan och så men ja..

Tacksam för svar :)

Jag personligen körde Bonniers Trafikskola, och när jag hade klarat av den kompletterade jag med körtesten.se tror jag den heter, något sådant. Och det jag hade fel på antecknade jag. Göra prov -> anteckna fel.
Det positiva med BT var att det var både praktik och teori i programmet.
Och med körtesten så kan man skapa egna prov baserat på de områden man känner sig mest osäker på, t.ex manövrering och miljö.

Men jag tror du kan vara lugn om det är så att du verkligen har gjort 70 stycken tester.
Jag klarade teorin med 54 poäng ifall det var någon som ville veta.

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest