Start > Körkortsforum > Halkbana

Halkbana

Användare 2013-04-24 21:44 ! Citera #
Jag börjar närma mig slutet av körkortet kan man säga, och har kvar halkbanan innan uppkörning & teori.

Och jag har lite frågor om detta, jag snackade med min körlärare och sa att jag ville boka halkbanan vilket inte han inte ville eftersom det skulle jag göra i slutet av utbildningen. Vilket är helt sjukt eftersom jag redan kan köra tillräckligt bra i trafiken och kan även hantera bilen när det gäller halka.

Så min fråga, ska jag strunta i vad han säger och ringa halkbanan själv eller måste jag gå via trafikskolan endå?

Har hört att man ska åka med trafikskolan själv i grupp och turas om att köra, vilket inte går om jag ringer själv till halkbanan (eller?) :?
Jossan-88 2013-04-24 23:46 ! Citera #
Om du inte följer din trafikskolas utbildningsplan så kan dom inte hjälpa dig med att varken boka kunskapsprov eller ställa upp med utlåning av bil när du ska ha din uppkörning eftersom du har brutit mot deras utbildning. Då kan dom inte garantera inspektören som du ska åka med att du har alla kunskaper som behövs då dom inte har sätt hur din utbildning har gått till. Så då får du i fortsättningen boka allt själv. Och det skulle inte jag göra, då du har slängt bort en massa pengar helt i onödan. Jag vet att det kan låta bittert, men det är bara att fortsätta kämpa på. Och eftersom din trafik lärare inte tycker du är redo ännu så är du nog inte det..
driv3r 2013-05-12 23:05 ! Citera #
Om du kan gasa, styra, växla och bromsa så kan du göra halkbanan. Så om du känner dig redo och vill göra det så kör på! Dock har jossan rätt i att du kommer behöva boka resterande prov själv men det behöver inte betyda att det är dåligt. Jag gjorde min första uppkörning med trafikskolans bil och kuggade, sen sa de att jag skulle behöva ca 10 lektioner till. Jag gick o bokade uppkörning privat och tog 2 lektioner. Klarade uppkörningen utan anmärkningar. Ibland är det bättre att gå på egen känsla. Lycka till

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 20:12
9
I dag 19:02
1
I dag 16:38
24
I dag 16:20
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest