Jooohan412!
Vad menar du med ”som inspektören skrivit” ? Hade han ingen Ipad?
Om du dessutom måste bromsa hårt för att bilen framför gör det så har du ju kört för fort/legat för nära/inte sökt av tillräckligt långt fram!
Det kan bli ganska otäckt!
Var det inga andra anmärkningar i protokollet? Har du kollat noga?*L*
Du kan förresten inte överklaga ett körprov enligt lag! Visst, du kan skicka en skrivelse men den kommer att avslås av domstolen pga att det inte går att överklaga!
Han hade en iPad och det här var det enda han sa och han förde det vidare till min trafiklärare som skrev in det på elevcentralen...Inspektören sa även muntligt:
Inspektör: Bilen framför tvärbromsade efter som han/hon missade gående och då gjorde Johan samma sak.
Trafiklärare: Jaha, men då skriver jag att det var en risk där alltså?
Inspektör: Nä, utan det var mer ”icke sparsam körning” inte miljöväntligt
Trafiklärare: Jaha men hur kan han kugga om det inte står med trafikfara, risk, och andra misstag?
Inspektör: sista hård inbromsningen innan uppkörningens slut var INTE miljövänlig därför.
Varför ska jag sitta här och ljuga? O_o om jag hade mer fel skulle jag inte skrivit detta inlägg då skulle det vara fullt förståeligt att jag kuggade men både jag och min lärare förstår oss inte på detta. En annan trafiklärare sa att den här inspektören tänker mer på miljön än trafiksäkerheten...visst, miljön är ett viktigt moment men inte viktigare än säkerheten..hade jag bromsat löst hade jag kört in i bilen framme. Känns så orättvist för inspektören öste på mig med massa positiva kommentarer under körningen. Aldrig i mitt liv kört så bra tänkte jag, när vi parkerade in log jag brett för jag trodde det var godkänt. men NEJ. Står väldigt ytligt på utbildningskortet: 2Underkänd pga ingen sparsam körning, avs övergångsställe efter” alltså VA?! är det allt? finns det inge mer som jag missade? enligt läraren var det där de enda...VARFÖR? jag förstår ingenting.