Så dyrt med proven
Vad dyra proven är.. eller ja uppkörningen iaf...
Kunskapsprov B Bokad 325,00 kr
Körprov B Bokad 1.200,00 kr
Trafikverksbil Beställd med manuell växling. 400,00 kr (varav 80,00 kr moms)
1200 för uppkörning????? 2400 för 2 ifall man misslyckad första gången...
Kan du inte använda dig av din körskolas bil? Det kan vi göra och då slipper vi att betala för vägverkets bil då detta ingår i priset när vi skrev in oss på körskolan. Men jag håller med att det är grymt dyrt annars. Och du glömde faktiskt en avgift, och det är den när man ska ta kort innan man för göra kunskapsprovet. Har för att den ligger på 120kr, sedan blir det ytterligare utlägg (iaf för mig) när man ska ta sig till stället där man kan skriva provet, så det blir ju två tåg biljetter som måste läggas på i budgeten..
Tyvärr så är det ofta dyrare med körskolans bil..skolan jag gick på kostade det 900 att låna bilen om man inte köpte ett helt paket där det ingick..men vet flera som sagt att det är dyrare på körskolorna och att det ligger runt 700-800 att låna bilen. Men för mig blev det mycket bättre :-) kör heller Volvo v50 som är smidig och go trots att jag kört körskolans bmw typ 15 ggr..vet att de e fruktansvärt dyrt! Men de e de fan värt ;-)
Måste ni betala extra för att låna bilskolans bil? För oss räckte det med att skrev in oss hos dom så ingår det i inskrivningspriset. Så man behöver inte köpa några dyra extra paket för att få använda den. Och det tycker jag är bra
Sjukt bra! Nej därför valde jag privat, billigare å tycker som sagt inte om deras bmw..fler borde låna ut dom gratis..körkortet e dyrt nog som de e..men har även hört talas om körskolor som samarbetar med banker så man kan få låna räntefritt i 24 månader till körkortet..äntligen någon som fattat att alla inte har råd å punga ut alla dom pengarna på en å samma gång..
Precis det sa min trafiklärare också, så det var därför möjligt för alla som var inskrivna hos dom att låna deras bil utan extra kostnad. Men däremot kan det kosta 600kr om någon utifrån kommer och vill köra upp i deras bil, men det kan man ju förstå. Läraren sa även att eftersom ni kommer ta körlektioner för oss, och många elever pluggar och får endast pengar från CSN så tyckte han att dom kunde stå för bilutlånings kostnaden. Jag kommer absolut att välja en av deras bilar när jag ska köra upp, Iofs har dom 2 st Ford Focus diesel bilar. Men det är en väldig skillnad på dom, båda har samma sorts motor, men den ena har ett betydligt högre vridmoment så det blir nästan svårt att ”hålla tillbaka” den när man hittar dragläget, medans den andra beter sig mer som en bensin bil. Så den sist nämnda kommer jag välja, plus så är den svart och har tonade rutor och då ser man ju lite cool ut när man kör omkring i den
Nej men skämt åtsido så är den skönare att köra
Schysst när dom tänker på sånt! Nere i Småland e dom för snåla för sånt ;-) ja håller me! Jag lärde mig backa runt hörn tack vare grannens Ford Focus å de har varit till stor hjälp! Speciellt eftersom körskolan vägrade lära mig de
suck! Men jag hoppas att fler och fler fattat att alla inte har råd..jag har fått spara ihop pengar själv å fick därför vänta tills jag fyllde 20 å de e nog vanligt idag..på halkbanan var jag liksom yngst av alla 10 som var med :-P dom flesta var runt 25 å några av dom sa att det var för pengarna..tråkigt med att man ska behöva förklara varför man inte tog de när man var 18.......
Det var likadant när jag körde halkbanan, då var det bara jag och en tjej till som var strax över 20 år, alla andra var mellan 30-35 och alla sa att det var p.g.a att det kostade så mycket. Och med tanke på att bara själva halkbanan kostade lite över 2100 kr så kan jag förstå att vissa vill/måste vänta med att ta körkort. Och det är ju inte bara halkbanan som kostar, man ska ta ett antal vanliga körlektioner, sen när man ska göra teoriprov så kostar det en liten summa, och när man ska köra upp så kostar det en vissa summa att inspektören ens ska komma.
Själv så har jag haft sådan tur att jag bara har behövt betala 10 körlektioner från egen ficka. Resten har min sambons föräldrar stått för. Men alla har ju tyvärr inte samma tur.
Senaste foruminläggen
Rubrik