Start > Körkortsforum > Yeees:DD

Yeees:DD

kkrs93 2013-04-22 16:59 ! Citera #
Kom nyss hem från halkan. Ska erkänna att det var den roligaste stunden i hela mitt liv!!

vi började med 1 timmes genomgång, kollade på 3 olika filmer. Därefter fick vi, testa på voltbilen. (Sjukt lääääskig)

Sen där efter gick vi ut till våra bilar. Vi satt 2 o 2. Vi fick börja med att köra 50 km/h... utan abs. det fick vi göra ca 3 gånger var. sen med absen 3 gånger var. Sen väja för ’’älgen’’ 3 gånger var. sen var det klart :)
Jossan-88 2013-04-22 17:33 ! Citera #
Vad var det jag sa ;)
Du har inget att oroa dig för, men kommer bara en rolig dag :D
Ni gjorde dock helt det omvända vad fick fick göra, vi började med en kort berättelse om hur dagen kommer se ut(tog max 30-40 minuter) Sedan fick vi gå ut till bilarna, och även vi fick åka 2 och 2. Men vi började med att köra i 30km/h för sedan öka till 50km/h och vi skulle då köra rakt fram på en bana som dom kallade för ”stadsbanan”.. Där skulle vi först väja åt höger för att sedan direkt efter väja åt vänster. Och efter den lilla övningen så fick vi köra runt på baksidan av banan där vi skulle hålla samma hastigheter men då försöka ta oss igenom en skarp höger sväng.. Detta fick vi testa på 3 gånger var, sen vart det lite fika/lunch. Och efter det gick vi ut till en bana som dom kallade för ”landsvägs banan”. Där vi fick köra i 50, 60, 65 och slutligen 70km/h. Det började med en lång raksträcka för att sedan komma ett litet backkrön. Och mitt på krönet skulle vi börja bromsa och se hur långt man gled på halt underlag. Och även här fanns det en baksida på banan där vi skulle köra i samma hastigheter fast då bromsa på strävt underlag för att vi skulle kunna se skillnaden. Efter att detta var klart så kom den populära ”älgen” som vi skulle väja för :)
När all körning var klar så samlades alla i säkerhetssalen där vi fick se lite filmer och även se och prata om alla olika däckstyper som finns, och vi fick även se en våg som visade hur mycket saker kan väga vid en krock i olika hastigheter. Och efter det vart den bilen som snurrade runt samt en säkerhets kälke som man fick sitta i och testa på att ”krocka” i 5-7 km/h :D
Men jag hoppas att du har haft en riktigt rolig dag, men även fått med dig massa nya kunskaper!
kkrs93 2013-04-22 17:54 ! Citera #
Jossan-88
Vad var det jag sa ;)
Du har inget att oroa dig för, men kommer bara en rolig dag :D
Ni gjorde dock helt det omvända vad fick fick göra, vi började med en kort berättelse om hur dagen kommer se ut(tog max 30-40 minuter) Sedan fick vi gå ut till bilarna, och även vi fick åka 2 och 2. Men vi började med att köra i 30km/h för sedan öka till 50km/h och vi skulle då köra rakt fram på en bana som dom kallade för ”stadsbanan”.. Där skulle vi först väja åt höger för att sedan direkt efter väja åt vänster. Och efter den lilla övningen så fick vi köra runt på baksidan av banan där vi skulle hålla samma hastigheter men då försöka ta oss igenom en skarp höger sväng.. Detta fick vi testa på 3 gånger var, sen vart det lite fika/lunch. Och efter det gick vi ut till en bana som dom kallade för ”landsvägs banan”. Där vi fick köra i 50, 60, 65 och slutligen 70km/h. Det började med en lång raksträcka för att sedan komma ett litet backkrön. Och mitt på krönet skulle vi börja bromsa och se hur långt man gled på halt underlag. Och även här fanns det en baksida på banan där vi skulle köra i samma hastigheter fast då bromsa på strävt underlag för att vi skulle kunna se skillnaden. Efter att detta var klart så kom den populära ”älgen” som vi skulle väja för :)
När all körning var klar så samlades alla i säkerhetssalen där vi fick se lite filmer och även se och prata om alla olika däckstyper som finns, och vi fick även se en våg som visade hur mycket saker kan väga vid en krock i olika hastigheter. Och efter det vart den bilen som snurrade runt samt en säkerhets kälke som man fick sitta i och testa på att ”krocka” i 5-7 km/h :D
Men jag hoppas att du har haft en riktigt rolig dag, men även fått med dig massa nya kunskaper!

Ditt lät faktiskt ännu mer roligt än vad jag fick göra :)
Jo, vi fick också ’’väga’’ olika saker o se hur mycket det skulle väga i 50km/h. :)
Haha jag råkade krocka med en bakifrån, för den fick kärringstopp. så jag råkade köra in i baken litegrand..
Men han sa att det var okej :-) Sen när man skulle väja för ’’älgen’’ så skulle man först svänga till vänster sen höger sen vänster igen, bilen bara gled fram första gångerna, sen sista gången så fick jag till det... ;) Han som satt bredvid mig var livrädd haha, han började nästan gråta. Men jag blev rädd, på slutet... För varje ’’grupp’’ i varje bil, fick reda på om dom var godkända eller inte...

bil 1 - godkänd. bil 2 - godkänd. bil 3 - ledsen att behöva säga det här... jag bara NEEEEEJ.... han bara ni är godkända, o han skrattade ljuvligt, o jag med hjärtat i halsgropen skrattade inte lika ljuvligt, haha... men denna dagen komma jag minnas vääääldigt länge..

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor