Start > Körkortsforum > Mc kort, vad krävs för att få …

Mc kort, vad krävs för att få övningsköra?

Ccm 2013-04-21 16:14 ! Citera #
Hejsan!

Jag är en 19 åring som vill försöka ta Mc-kort.

Jag undrar vad och hur jag går tillväga för att kunna få körkortstillstånd och allt jag behöver för att få övningsköra med min far som har mc-kort.
Jag tog b-körkort för några månader sedan,

Jag har hört att man inte behöver gå en handledarkurs? Stämmer det(att man ansoker online?
Hur är det med syntest och så, eftersom det var ju inte så länge sen som jag gjorde det( fast för bil)

Uppskattar om någon kan berätta hur jag ska gå tillväga!

Tack på förhand!
magganbil 2013-05-13 10:47 ! Citera #
Här finns svar på dina frågor:
socialfrihet.se/motorcykelkorkort/
jakob 2016-07-10 21:19 ! Citera #
Hej körtillstånd tar du på körkortsportalen och din far måste ta handledarutbildning om du ska köra privat men du måste ta 2 lektioner på en trafikskola.
jakob 2016-07-10 21:20 ! Citera #
Glömde bara detta du kollar din syn varje gång därför tycker jag du ska ha am paktet då får du am a1 a2 a b be du fattar alla som du kan ta.
Gäst 2016-07-10 22:09 ! Citera #
jakob 2016-07-10
Glömde bara detta du kollar din syn varje gång därför tycker jag du ska ha am paktet då får du am a1 a2 a b be du fattar alla som du kan ta.
Uh va?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor