Start > Körkortsforum > Irriterande!

Irriterande!

Gäst 2009-07-02 16:48 ! Citera #
Har en uppkörning inbokad den 15:e juli (Skriver teoriprovet 10:e). Eftersom jag har kört i princip enbart med trafikskolan tänkte jag självklart boka uppkörningen genom dem, så att jag får köra upp i den bil jag är van vid osv. Men de krävde att jag skulle ta dubbellektioner som är på 3 timmar och 20 minuter ca en gång i veckan fram till uppkörningen. En enkel lektion är redan 1 h 40 minuter vilket är länge nog. Jag fattar inte hur de kan begära att jag ska dubbla lektioner, dvs. betala ännu mer när jag redan har tagit hur många lektioner som helst hos dem. Tycker det är så dålig stil, så jag vägrade helt enkelt och bokade som privatist istället. Men det är inte så kul eftersom jag då måste köra i en helt annan bil och kanske blir bedömd på ett annat sätt trots att jag har kört i trafikskolan egentligen! SUCK!!

Är väldigt nervös inför denna uppkörning och även inför teoriprovet. Har kört hur mycket som helst men är ändå osäker... kommer säkert inte klara det. Teorin känns också nästintill omöjlig då provfrågorna jag gjort är ologiska och de verkar bara vilja luras. Känns som om Vägverket bara vill tjäna pengar på en samtidigt som de vill göra allt så svårt som möjligt så man får riktigt uselt självförtroende :(
me 2009-07-03 15:52 ! Citera #
Så kan de absolut inte göra mo dig! jag håller med fullständigt att körskolorna är bara ute efter pengar! min körlärare sa till mig att jag aldrig skulle klara halkan och att ett teoriprov var det inte ens tala om förrän jag hade gjort deras alla vägmärkes prov och alla faserna (fasern får man inte ens börja med förrän man har klarat alla vägmärkes prov)! De ville att jag skulle ta minst en lektion i veckan med dom i ca ett halvår sen kunde dom tänka på halkan! inte uppkörning utan HALKAN! De ville dessutom att jag skulle betala för en körlektion som jag redan hade betalat för! Så jag bokade själv! klarade halkan jättebra och klarade teoriprovet 58/65 i onsdags, nu är det bara körprovet kvar på onsdag! Lycka till med dina prov! Jag tror att du kommer kara dig utmärkt utan körskolan, de bara förvirrar. Kramar till alla som vågar vägra körskolor som ljuger!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo