Start > Körkortsforum > Kuggade första uppkörningen, p…

Kuggade första uppkörningen, privat i Malmö

Kassdag 2013-04-19 14:30 ! Citera #
Körde upp 10.30 idag i Malmö...
Körde upp privat, alltså med trafikverkets VW Passat... Under hela uppkörningen löste jag helt enkelt inte bilen, det blev hastiga inbromsningar när jag planerade för motorbromsning, när jag skulle sakta ner inför rondeller och svängar så saktade den helt enkelt inte ner så mycket som jag är van vid (både körskolans och när jag övningskör privat). jag vet att jag givetvis borde ha lärt mig bilen under tiden, men jag ordnade det helt enkelt inte...

Blev nervös, foten skakade och koppnings-och växlingsarbetet gick helt enkelt åt skogen. Jag fattade ganska snabbt att jag skulle bli kuggad, inspektören fick till o med hjälpa mig lite, han kändes som min körlärare och så¨ska det givetvis inte vara.

På motorvägen skulle en lastbil ut från en påfart, jag släppte inte förbi den medan jag hela tiden tänkte ”jag borde släppa förbi den”. Mitt psyke och kropp var INTE sammankopplade :(

Jag förstår verkligen att jag blev kuggad, jag vet om alla fel jag gjorde. Det jag är så arg på är att det annars går så bra...? Jag är arg pga av det drömjobb som jag har fått i sommar får jag BARA om jag har körkortet i juni... Tiderna på trafikverket är sällsynta, vilka köer!
Men jag vill inte köra upp privat igen, alltså bara att behöva köra en VW Passat igen får mig att darra... Vet att min körlärare godkänt mig på alla moment, men om jag ska köra upp via dom så blir det inte förrän i juni.. då är det bara några dagar kvar tills jag börjar jobbet...:/

Usch.... Vad ska jag göra? Hur har det gått för er som kört upp privat i Malmö?
Kassdag 2013-04-19 16:23 ! Citera #
Förrsten, börjar fundera på att köra i Halmstad... Där har de en Volvo v50 tror jag. Visserligen också diesel, men är det någon som kört denna bil? Hur var det?
kkrs93 2013-04-20 12:51 ! Citera #
Kassdag
Förrsten, börjar fundera på att köra i Halmstad... Där har de en Volvo v50 tror jag. Visserligen också diesel, men är det någon som kört denna bil? Hur var det?



Jag kör en volvo v50 på min körskola. Hur lättkörd som helst. Jättemjuka och lugna inbromsningar. Den är grym.
Jossan-88 2013-04-20 14:34 ! Citera #
kkrs93



Jag kör en volvo v50 på min körskola. Hur lättkörd som helst. Jättemjuka och lugna inbromsningar. Den är grym.


Mjuka och lugna inbromsningar kan man få med vilken bil som helst, det beror ju på hur man bromsar och ens bromsteknik. Så där spelar det ingen större roll att det är en Volvo V50 :D
Våran körskola använder sig av Ford Focus Diesel och där måste man knappt nudda bromsen fören den tar ;) Så det var lite klurigt i början, men efter att man kört en stund så känner man hur man ska gå till väga :D
Kassdag 2013-04-24 15:16 ! Citera #
Ja, fattar att jag borde att fattat mig på bilen i slutet, men helt enkelt: det gick inte.

Vill så gärna bara ha det där svindyra körkortet! Vill ha det för att jag vill ha jobbet jag blivit erbjuden. Känns som livet blir skit utan det och på kuppen blir jag fattig... Om man bara kunde köpa det på svarta marknaden typ... :lol:

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor