Start > Körkortsforum > Kuggat 2 ggr

Kuggat 2 ggr

Sebbe 2013-04-18 22:22 ! Citera #
Hej har kuggat 2 ggr. Är så nervös varje gång. Några tips? Dem säger att jag kan köra men små misstag gör att jag kuggar :-(
Jossan-88 2013-04-19 00:06 ! Citera #
Vad är det du kuggar på? Om det är samma saker så kan du försöka lära dig av dina misstag och inte göra om dom vid nästa uppkörning. Om det är flera olika misstag så lyssna på vad inspektören säger och försök att prata med din körlärare om det på din trafikskola så kanske ni kan öva på just dom sakerna(om du nu går via en trafikskola)
Du kan även öva på dessa saker om du kan köra privat med din handledare..
Det är bara att öva och öva som gäller.
Lycka till!
Gäst 2013-04-19 00:11 ! Citera #
Tack. Första gången var det för dålig parkering men idag var det för att jag körde för sakta på motorvägen. Första gången sa han att jag körde jätte bra på motorvägen. Usch. Finns nån sida där man kan repetera alla regler igen ? Har läst i boken igen men vill se olika trafiksituationer. Kör privat och med lärare. Han säger att jag är klar men jag är så nervös att jag gör dessa misstag
Jossan-88 2013-04-19 00:16 ! Citera #
Eftersom du har fått bra feedback tidigare när du gjort dessa saker så är det nog bara din nervositet som sätter käppar i hjulet för dig. För om du hade behövt träna mera på vissa moment så hade både din körskola och inspektören sagt det. Men då du har fått bra beröm från dom tidigare så ser jag bara som sagt att du är för nervös..
Försök att inte tänka att det är en uppkörning du ska göra, utan en helt vanlig körlektion..
Du kan ju plugga Teori&trafikregler här på körkortonline :)
Gäst 2013-04-19 00:28 ! Citera #
Snäll du är. Inspektören idag var en ängel hon sa att jag körde bra och att jag skulle fixa det nästa gång. Vill ha kortet snart. Hoppas att det går vägen
Jossan-88 2013-04-19 00:33 ! Citera #
Det är det vi alla strävar efter att få en vacker dag :D
Jag kommer ALDRIG ge upp fören jag har klarat både teori och uppkörning.
Man har slängt ut så jäkla mycket pengar på detta, så det vore bra dumt att bara ge upp.
Visserligen har jag inte kommit lika långt som dig ännu, jag har en motorvägs lektion kvar samt 2 pärmar på körskolan att klara av innan det blir det bokning för teori&körprov.. Men det är därför jag läser så otroligt mycket och gör många tester för att jag vill verkligen klara av teori provet på första försöket. Själva körningen känner jag att jag har betydligt bättre koll på :)
Gäst 2013-04-19 00:36 ! Citera #
Du kommer klara det galant. Jag tog teori på första. Trodde jsg skulle ta uppkörning på första. Haha
Jossan-88 2013-04-19 00:41 ! Citera #
Det är väl det man strävar efter, att klara allt på första försöket. Men för mig skulle det vara helt okej om jag klarade uppkörningen på 2:a eller 3:de försöket, men jag vill verkligen klara teorin på första försöket :D
Mest för att slippa pendla till Eskilstuna för att skriva ett nytt prov. Det blir ju en massa extra utlägg som jag helst vill slippa. Hur gick det för dig på teorin? Hur pluggade du inför den?
Gäst 2013-04-19 12:21 ! Citera #
Teorin hade jag bonniers trafikskola på datorn. Den är jätte bra. Sen ritade jag olika situationer och tränade sen läste jag boken 1 gång. Försök att förstå olika trafikregler och öva på olika skyltar dem mest viktiga är bra att förstå ordentligt. Jag vill hitta nåt ställe där man kan se olika trafiksituationer. Har du tips på nån sida?
Gäst 2013-04-20 20:30 ! Citera #
Hej på er!
Jag tog mitt körkort den 8 april nu i år och resan dit har varit lång. Kuggat både uppkörning och teori.
Uppkörning kuggade jag på två gånger (jag gjorde allt som privatist) i Jakobsberg för ganska exakt ett år sedan, sedan bytte jag ort till Flen och då gick det betydligt bättre och jag åkte hem med en godkänd uppkörning i slutet av mars.
Teorin kuggade jag första gången på med 42 poäng, andra 43, tredje 51 och nu slutligen fick jag 54 poäng.

Jag pluggade med Bonniers Trafikskola och när jag hade klarat av den så kompletterade jag på en sida som heter trafiktesten.se där man kan göra egna prov baserat på det man själv känner man vill plugga på, t.ex fordonskännedom, trafiksäkerhet osv.
Sedan antecknade jag allting jag hade fel på och gjorde så efter varje prov.

Jag håller tummarna för er! Eran dag kommer också! Vill ni så kan ni!
:)

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor