kkrs93
Jossan-88
kkrs93: Jajamensan det gjorde, fick topp betyg på allt vi testade på
Dom förklarade även vad man kan kugga på, och det var om man inte följde deras råd, eller om man buskörde omkring med hastiga accelerationer samt hårda och onödiga inbromsningar. Gjorde man det så var dom tvunga till att kugga en, och då var man välkommen tillbaka för att göra om allt..
Men jäklar vad roligt det var, fattar inte att man kunde vart orolig för detta, känner mig skit löjlig nu
Det hela började med att 4 elever från min trafikskola samt 4 från en annan trafikskola fick samlas i ett rum, där pratade våra respektive körlärare om vad som kommer att hända under dagen, sen när allt var förklarat så fick vi börja röra oss ut mot övningsbilarna. Vi vart då delade i 2 läger, så alla från min trafikskola fick börja med att köra på ett ställe, medans dom 4 andra från den andra trafikskolan fick börja på ett annat ställe. Sen fick vi testa på att köra i olika hastigheter(30,50 och 70 Km/h) och bromsa samt väja för hinder. Och jag kan lova att detta är det roligaste jag vart med om
Häftigt nu blir jag orolig över det där med onödiga accelerationer ..... är rätt bra på det:p men ja ska bli en spännande upplevelse
Jag tror att om du bara kör som vanligt när det är halt underlag så kommer det gå galant. Och vad gällande onödiga accelerationer så menar dom säkert att man inte ska ha plattan i mattan och göra rivstarter när man kör iväg för att göra sin uppgift. Jag smög jättefint iväg, men tryckte sedan nästan gasen i botten för att hinna upp i den hastighet som min körlärare ville att man skulle ha just då(Han var även våran övningsledare via radion) Men bilarna man körde var ju inte dom bästa, det var ett par utslitna Renault Clio som vi fick använda oss av. Kopplingen tog VÄLDIGT högt upp, och våran lärare sa att det gjorde dom för att dom började bli dåliga. En tjej i våran grupp fick motorstopp 4 gånger på raken för att hon inte kunde komma iväg ordentligt, dessutom var det första gången hon körde en bensin driven bil. Jag själv fick bara stopp 1 gång
Sedan fick jag köra lite extra när alla andra stod och tittade på och skulle gissa vilka hastigheter jag körde i, så min lärare var väldigt imponerad av hur jag behandlade bilen med lätta och små ratt utslag för att kunna ha kontroll över det som händer runt omkring mig.