Start > Körkortsforum > KAN NÅN HJÄLPA?

KAN NÅN HJÄLPA?

kkrs93 2013-03-29 19:22 ! Citera #
Jag vill veta vilken bil man får använda från vv när man kör upp i köping. hittar ingen lista någonstans!!
inspektörn 2013-03-30 07:16 ! Citera #
Om bilvalet är så viktigt, skall du inte köra upp! Du är inte redo!
kkrs93 2013-03-31 17:18 ! Citera #
inspektörn
Om bilvalet är så viktigt, skall du inte köra upp! Du är inte redo!

Nej är inte redo än. Vad är det för fel på att man vill veta vilken bil det är? Du har inte fått haft kul på länge va?
inspektörn 2013-03-31 22:02 ! Citera #
Jodå, jag har haft mycket kul sista tiden.
En rolig sak är att de som skall köra upp hela tiden fokuserar på fel saker!
Väldigt många pluggar inför teoriprovet för att få det undanstökat, dvs dom letar frågor och svar på siter som den här, istället för att lära sig det dom skall lära sig. Teoriprovet är ett stickprov på allt det man skall kunna för att kunna vara en duglig bilförare och dessutom får man ha 13 fel på provet! Allt annat än 65 rätt gör en till en potentiell fara i trafiken! Visst det är överdrivet, jag vet, men tänka om du inte vet hur högerregeln fungerar, du kan fortfarande klara provet, men du lär bli en fara i trafiken.
Att vara nyfiken på vilken bil man skall få köra gör att jag funderar lite på syftet. Om det nu visar sig att uppkörningsort X har bil Y, vad gör man då? Går man och hyr en bil Y och tränar med den? Om dom nu har bil Y och Z, vad gör man då? Eller bil Y med två olika motoralternativ, bil Z och en för dagen inlånad bil W?
Är det inte bättre att lära sig HUR en bil fungerar och tillämpa den kunskapen på det fordon man just satt sig i?
Alla manuellt växlade bilar fungerar på samma sätt, så vad är problemet?

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor