Jag körde upp i förrigår (den 27 mars) och jag fick godkänt på uppkörningen, och nu har jag alltså 58 dagar på mig att klara teorin.
Jag skrev teorin förra veckan och då fick jag 49 poäng, och som ni vet måste man ju ha 52 för att bli godkänd.
Det jag kuggade på var mestadels var trafiksäkerhet och trafikregler - jag skriver upp allt så slipper det bli missförstånd och en massa förvirrade tankar - Observera att det är ämnesområdena jag skriver upp nedan;
Fordonskännedom/manövrering, faktorer som påverkar bilens köregenskaper såväl positivt som negativt
Fordonskännedom/manövrering, naturlagarnas inverkan på fordonets rörelse
Miljö, bilens konstruktion och funktioner samt deras inverkan på miljö
Miljö, hur val av färdmedel, ressällskap och färdväg påverkar miljön
Trafiksäkerhet, betydelsen av att använda bilens skyddsutrustning
Trafiksäkerhet, samspela med andra trafikanter
Trafiksäkerhet, identifiera risker i olika trafiksituationer och trafikmiljöer
Trafiksäkerhet, förutse olika händelseförlopp i trafiken
Trafikregler, definitioner
Trafikregler, gemensamma bestämmelser för alla trafikanter
Trafikregler, korsande trafik och trafik i vägkorsning
Trafikregler, stannande och parkering
Trafikregler, undantag från vissa bestämmelser
Personliga förutsättningar, hur bilkörning vid olika tidpunkter på dygnet påverkar förarbeteende
Personliga förutsättningar, hur påverkan av medicin, alkohol, andra droger, stress och trötthet påverkar förarbeteendet
Hur vet jag exakt vad det är jag ska nöta in inom dessa områden liksom? Jag känner mig väldigt pressad och vill liksom inte nöta inte fel typ av information, som sedan visar sig vara irrelevant.
Jag hoppas att ni förstår vart jag försöker komma med det här, för jag ser själv att det är lite rörigt.
Det jag i stort sett ber om är lite bättre definitoner på dessa områden samt strategier på hur jag kan nöta in dem teoretiskt.
Tacksam för seriösa svar!