Start > Körkortsforum > Snittid för körkort?

Snittid för körkort?

patohls 2009-06-26 19:04 ! Citera #
Vad tror ni är snittiden för att ta körkort? En kompis tog det nyligen och han har ju givetvis kört under en längre tid men han körde riktigt mycket i 4 månader samtidigt som han gick i trafikskolan. Skulle va kul om folk som har körkort kunde ange hur lång tid de körde och vad de tror är normalt. Vet att det låter som om jag vill ta körkortet så fort som möjligt. Visst är det så men samtidigt vet jag att man verkligen måste lära sig allt ordentligt.
Gäst 2009-07-01 01:17 ! Citera #
Hur mycket tid man behöver är så himla varierat, en kompis tog sitt körkort på några månader medan min brorsa körde typ ett halvår. Det beror nog mycket på hur intresserad man är och hur mycket tid man är villig att lägga ner.
nicholas 2009-07-04 21:37 ! Citera #
För min polare bokade han uppkörningen o allt, och fixade halkbanan etc. på 2 månader
Work90 2009-07-08 16:47 ! Citera #
Ca 4 månader
Fisken 2009-07-08 19:56 ! Citera #
Tar mitt på en månad som det ser ut :)
Bubblan84 2009-07-31 09:54 ! Citera #
Jag skulle gissa på 4 månader..även om man är redo måste man ju ibland tyvär vänta för att få köra upp :/
Gäst 2009-08-01 12:21 ! Citera #
3 månader tror jag är det vanligaste i min krets iaf. Eller ja, dom flesta har börjat 3 månader innan dom fyller men sen har det blivit problem med trafikskolan osv..
valkyriana 2009-09-02 18:03 ! Citera #
När jag väl fick tummen ur och tog tag i min körning så tog det mig två månader. Men övningskörde jag varannan vecka dubbellektion på skola och körde MYCKET med mina föräldrar under den perioden.
Teorin hade jag tagit tag i innan. Där pluggade jag hemma med hjälp av böcker och program. Funkade finfint. :-)
Astray 2009-09-04 16:35 ! Citera #
Jag har kört i sju månader och har uppkörning strax. Men då sa jag från böran att jag inte hade bråttom, och att jag hellre ville att det skulle ta sin tid, så att det satte sig ordentligt. Dessutom råkade min körskola bli helt fullbokad under sommaren, och det i kombination med att jag jobbade, gjorde att jag var tvungen att ta ett uppehåll. I mer vanliga fall tror jag att 5 månader är en rimlig gissning, om man går från noll till fullärd alltså.
sYra 2009-09-10 18:46 ! Citera #
Hur lång tid kan det ta om man kör 5-6 lektioner i veckan?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
2024-09-06 22:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor