Start > Körkortsforum > Tidsfördriv och planering ???

Tidsfördriv och planering ???

Elev 2013-03-12 04:26 ! Citera #
Hejsan

Jag undrar om man sammanlagt vet hur alla trafik regler lyder(högerregeln,väjningsplikt,utfartregeln) och vet exakt vad alla vägmärkena betyder och vart alla sträckt/märken på vägen betyder(heldragen linje,varningslinje osv.) så betyder väll det att man har en ganska stor förståelse för den teoretiska delen.
Och det ända som är kvar är dom mindre delarna t.ex. ljusen,bromssträckan och hur man räknar ut hastigheten per sek osv.

Så om en bild dom upp på en trafik situation så skulle man ganska lätt kunna säga vem som har rätt eller vad som gäller här???? eller har jag fel och är helt ute och cyklar.

Det jag försöker säga om man kan alla trafikregler,trafikmärken samt alla sträck på vägen 2 månader innan man ska göra provet kan man då börja träna intensiv dygnet runt 2-3 veckor innan proven på dom mindre delarna av teorin??

Och man kan man göra tills dagen för teorin samt uppkörning (som är om 2 månader) ska jag bara göra alla tester på internet som finns???
Jag fördriver tiden lite med att övningsköra och kolla lite här och där på olika körkortsforum. men jag tänkte läsa körkortsboken lite varje dag fram tills teorin och försöka varva körkortsboken 3-4 gånger tills dess.

Hur tycker ni annars man borde fördriva tiden tills teoridagen.

Jag fyller 18 om 2 månader därför säger jag att jag har teorin om 2 månader.

Hoppas ni förstod allt :D
Per 2013-04-01 00:58 ! Citera #
Läs och lär dig allt utan och innan för vi andra vill gärna att du kommer ihåg alla trafikregler
även efter provet, det är då dom blir extra viktiga för din och andras säkerhet.

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor