40 och kämpar med körkortet..
Är nära 40 och håller på med körkortet.har kuggat på uppkörning och på teorin.
Finns det fler än mig som är äldre och kämpar med upokörning och teori?
En sak varför har ni inte tidigare tagit kortet?
Om jag snart inte klara detta ger jag upp.
Hej!
Jag tog körkortet för drygt en månad sen och jag är 41 år. Jag klarade teorin och uppkörningen på första försöket. Är så glad att det är klart!! Jag väntade med att ta körkort mkt pga att jag inte kände nåt stort behov av det men även av ekonomiska skäl. När barnen blivit äldre och ska iväg till träningar och matcher kändes det mkt mer angeläget att ta det.
Lycka till och fråga gärna om du undrar över något.
Jag är 47 och tog mitt körkort för en månad sen. Jag har nyligen flyttat ut på landet och måste ha körkort nu. Jag började ta körkort när jag var 20 men hade då ingen motivation och en hemsk körskolelärare som skrämde mig..
Jag har kört upp 2ggr och nu går jag på skola igen för att få bukt med det jag inte riktigt kan enl inspektören.
Har jag fel eller är det svårare att ta kortet då man kommit upp i åldern?
Jag har blivit fegare och vågar inte tro på att jag kan.
När man var ung då bara körde man på och brydde sig inte så mkt och jag önskar att jag hade tagit kortet då.
Men som sagt jag var nog inte mogen då.
Hon jag kör på skolan nu gör mig lugn och hon berömmer en
Har gått på skola där körläraren sa att jag aldrig kommer kunna köra med manuell växel och hon var rädd ha ut mig i trafiken.
Jag kan hålla med om flera sagt samma nen andra har sagt jag är duktig och att jag klarar allt men bara lite träning på vissa saker.
Har lite dåligt självförtroende hur tränar man upp det igen till det bättre?
Jag ska ha kortet till vilket pris som helst innan detta år är slut.
Har glömt sagt Grattis till era körkort.
Bra kämpat allihopa.
Jag har kört upp 2ggr och nu går jag på skola igen för att få bukt med det jag inte riktigt kan enl inspektören.
Har jag fel eller är det svårare att ta kortet då man kommit upp i åldern?
Jag har blivit fegare och vågar inte tro på att jag kan.
När man var ung då bara körde man på och brydde sig inte så mkt och jag önskar att jag hade tagit kortet då.
Men som sagt jag var nog inte mogen då.
Hon jag kör på skolan nu gör mig lugn och hon berömmer en
Har gått på skola där körläraren sa att jag aldrig kommer kunna köra med manuell växel och hon var rädd ha ut mig i trafiken.
Jag kan hålla med om flera sagt samma nen andra har sagt jag är duktig och att jag klarar allt men bara lite träning på vissa saker.
Har lite dåligt självförtroende hur tränar man upp det igen till det bättre?
Jag ska ha kortet till vilket pris som helst innan detta år är slut.
Vid sidan om trafikskolan så kan du köra privat med någon du känner då borde du kunna slappna av sammtidigt bygga upp ditt självförtroende.
Är 34 o haft kortet i 1 vecka nu, har inte haft råd innan. Kuggade teroin 1 gång o 3 uppkörningar. Det är svårare för oss som tar körkort på ” äldre dagar” men ge inte upp för inget är omöjligt. Var nära att ge upp men det gick tillslut
Frågorna här på sidan gjorde det mycket lättare för mig att klara teorin, läste inte så mycket i boken faktiskt. Gör testerna o ligg på ca 90-100 % rätt på svaren så ska du se att du klarar det. Lycka till!
Fick körkort i dag, är 47 år gammal. Har tagit ca 50 lektioner de flesta dubbel, haft en jätteduktig lärare. Körde hemma med mannen i början (började redan 1 1/2 år sedan, men hade halvårs paus mellan) men det var inte bra för någon, så till slut körde jag bara med skolan (bor i Stockholm). Klarade både teorin och uppkörning på första försöket! Jag håller med att det är svårare att lära sig och man har blivit mycket försiktigare, så ha tålamod! Till slut kommer känslan och självsäkerheten och då är man klar, och stressen är borta. Uppkörningen var jättelätt och jag kände att jag hade koll på allt hela tiden, fick beröm av inspektören.Jag känner mig verkligen färdigutbildad nu och inte alls rädd att köra på egen hand.
Teorin ska man inte underskatta, tycker nästan att trafikverket har som självändamål att hitta på jättesvåra frågor, var kanonsäker att jag kan allt, men fick ändå 7-8 frågor som jag var osäker på i provet, hade 5 fel.
Ge inte upp! Jag har tvivlat på mig själv, nästan gett upp, hittat sedan motivationen igen och kämpat. Mycket handlar om att hitta en bra lärare som passar dig som jobbar tillsammans mot målet.
Det är värt all slit, vilken underbar känsla jag har i dag att efter alla dessa år ÄNTLIGEN är det klart!
Jag är 50 och kämpar sedan i augusti. Kör bara med skolan och har tagit mer än 50 dubbla lektioner. Men inte klarar jag uppkörningen! Har försökt 4 gånger. Självförtroendet är i botten. Jag tänker inte lägga ner men börjar känna olust inför körlektioner. Hur få upp motivationen? Eller kanske lägga ner ändå...
Är 34 o haft kortet i 1 vecka nu, har inte haft råd innan. Kuggade teroin 1 gång o 3 uppkörningar. Det är svårare för oss som tar körkort på ” äldre dagar” men ge inte upp för inget är omöjligt. Var nära att ge upp men det gick tillslut
Frågorna här på sidan gjorde det mycket lättare för mig att klara teorin, läste inte så mycket i boken faktiskt. Gör testerna o ligg på ca 90-100 % rätt på svaren så ska du se att du klarar det. Lycka till!
varför i helvete skulle det vara svårare för er som tar på ”äldre dagar”? ge mig en en bra anledning. dummaste jag hört
Senaste foruminläggen
Rubrik