Start > Körkortsforum > Uppkörning imorgon

Uppkörning imorgon

nervös 2013-02-24 21:43 ! Citera #
Jag ska köra upp imorgon och är så nervös att jag mår illa.
Vad ska jag tänka på inför morgondagen?
Vad brukar man få göra på uppkörningen?
Hur ska jag bli lugn och sluta vara så nervös?
Hampus93 2013-02-24 21:54 ! Citera #
Du, jag säger samma här, jag har med uppkörning imon och är svin nervös. Enligt mina kompisar som har tagit körkort så brukar de börja med att berätta vilka saker vi ska kolla på under provet å så får man börja med en liten liten säkerhetskontroll på tillexempel hel och halvljus. Men jag är så jävla nervös, tror jag ska misslyckas :O
Jossan-88 2013-02-24 22:07 ! Citera #
Hampus93
Du, jag säger samma här, jag har med uppkörning imon och är svin nervös. Enligt mina kompisar som har tagit körkort så brukar de börja med att berätta vilka saker vi ska kolla på under provet å så får man börja med en liten liten säkerhetskontroll på tillexempel hel och halvljus. Men jag är så jävla nervös, tror jag ska misslyckas :O

Ja det stämmer att inspektören kommer först be dig göra en liten säkerhetskoll, sedan om det blir en utvändig eller invändig kontroll är bara nått som han kan avgöra där och då :)
Sedan kommer ni sätta er i bilen, och han/hon kommer gå igenom vad som kommer att hända. Och medans inspektören berättar detta så kan du börja med att ställa in stolen, nack skyddet och speglarna. Du kommer säkert få börja med att testa antingen fotbromsen eller parkeringsbromsen.
Men varför går man till en upp körning om man tror att man kommer att misslyckas? Du måste ju tro på dig, säga till dig själv att du kommer göra ditt bästa och att du kommer bli godkänd!!
Har du en negativ inställning så kommer det automatiskt gå dåligt..Så ryck upp dig och tro på dig själv..
Gäst 2013-02-24 22:18 ! Citera #
Jag tror på mig men nervositeten kan ställa till det ibland.
Man kan allt innan och när det väl gäller så tappar man allt.
Jag kan se mig köra själv men vägen dit är kanske lång.
Ska snart sova och imorrn klarar jag uppkörningen.
Bara teorin kvar sedan.
Hampus93 2013-02-24 22:24 ! Citera #
Jag är faktiskt också skit nervös, men jag är ganska säker på min körning och det hoppas jag att inspektören kan se även om man gör lite fel, det jag är mest nervös för är ifall inspektören är stenhård med att allt ska vara perfekt
Gäst 2013-02-25 11:49 ! Citera #
Hampus3:Precis som dig är jag säker på min körning tror jag åtminstone och när man blir sådär skitnervös då gör man fel som man inte annars hade gjort.
Vi kan bara göra vårt bästa mer kan man inte och räcker det inte är det bara ta nya tag och se vart det leder till.
Nån gång borde man ju få sitt körkort eller hur?
lotten 2013-02-25 11:51 ! Citera #
Hampus93:hur har det gått för dig?
Har du kört upp än?
Har du även klarat teorin det har inte jag en skam den som ger sig.
Fronzzo 2013-02-25 19:28 ! Citera #
Jag klarade teorin idag, och på onsdag är det dax för uppkörning, vad bör jag tänka på, självklart speglar osv, men brukar instruktörerna försöka lura en eller något sådant?
lotten 2013-02-26 14:06 ! Citera #
Lär dig yttre inre kontroll sedan titta under motorhuven kunna kolla däck.
Lär dig om du inte redan kan att ha blicken överallt titta hellre fler gånger än inte alls.Huvudled och högerregel.
Hur man kör i rondell hur man byter filer mm.Backa måste du kunna.
Visa att du ser allt.
sedan ta det lugnt stressa inte.
Du måste helt enkelt kunna behärska trafiken och ilen på ett bra lungt och säkert sätt.
Vad för moment du får genomgå är olika från inspektör till inspektör.
En fråga känner du dig redo för uppkörningen?
Lycka till.
Jossan-88 2013-02-26 15:46 ! Citera #
Jag håller lotten om att du borde kunna allt det där, men om du gått via en trafikskola så borde dom ha visat vad som ingår i både en yttre och inre säkerhetskontroll. Sedan är hennes fråga den störst relevanta, och det är om DU känner dig mogen och redo för en uppkörning? Visst kan dina trafikskole lärare tycka att du är det, men vad säger ditt hjärta om den fråga? För även om dom tycker att du är det så är det inte säkert att du själv tycker det. Så sätt dig ner och känn efter om du verkligen är ärlig mot dig själv. Är du det så önskar jag dig all lycka till!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I dag 04:34
10
I dag 00:37
1
I går 19:26
2
I går 14:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov