Uppkörning imorgon
Hampus93
Hur kan du klarat din uppkörning när du skrev tidigare att du hade kuggat?
Man får väll inte göra en uppkörning två gånger på samma dag, eller är det nått jag har missat?
va tråkigt lotten, men försök igen, jag klarade precis min uppkörning, också uppkörning för andra gången idag
så det finns hopp, kämpa på!
Du svarade på ett annat inlägg och där misslyckades du men nu har du klarat det på andra.hänger inte riktigt med?
Hampus93
Man får väll inte göra en uppkörning två gånger på samma dag, eller är det nått jag har missat?
Precis vad jag undrar Jossan.
Först misslyckas och sedan klara det hur hänger det ihop?
Hampus93
Precis vad jag undrar Jossan.
Först misslyckas och sedan klara det hur hänger det ihop?
lotten:
Ja du, det vet jag faktiskt inte, trodde inte att det var möjligt att göra 2 uppkörningar på samma dag
Och så vitt jag vet så är det inte möjligt, så man börjar ju undra hur det egentligen ligger till
Är det inte tillåtwt? :O jag gick baa hem o bokade en ny uppkörning å såg att de hade en tid 4 timmar senare så det passade bra med lite vila å så kunde jag klämma in en körlekton innan min andra uppkörning :O
Jodå, det är möjligt att köra upp flera gånger samma dag, bara teorin är godkänd.
Likaså kan du skriva teori flera gånger om körningen är godkänd.
Är ingetdera godkänt, måste man skriva teori först och sedan köra.
Ibland kan det vara läge att köra två gånger samma dag ex.vis om man kuggat på ett slarvfel typ kört mot rött, men har man många brister och framför allt brister i manövreringen skall man ta det lugnt och öva några veckor först.
Då har man lärt sig nåt nytt.
Men jag måste nog ta några lektioner på skola igen eftersom jag gör samma del hela tiden och pappa kanske inte kan allt nytt.
Gick på skola men var inte nöjd med den jag hade där så då tänkte jag pappa jag klarar det själva men inser att skola är bra eftersom läraren kan sin sak.
Vem vet jag kanske inte riktigt ska köra upp än men det visar sig på körskolan.
Tränar jag på det jag kuggade på så ska det nog bli körkort snart.
Bättre ta det lungt och inte stessa fram kortet.
Är 40 snart och har hållt på till och från med kortet så jag har väl ingen bråska.
Samma här, jag visste inte att man kunde göra 2 körningar på en och samma dag om det är första gången man kör upp. Jag har hört att man inte kan boka en annan uppkörningen först 3 dagar efter sin örsta körning, men det var tydligen fel
Och sedan är väll inte att köra mot rött ett slarvfel, det är rent ut sagt livsfarligt och ses väldigt hårt av både inspektörer och polis.
Jossan!
Visst är en rödljuskörning ett allvarligt trafikbrott, men min poäng var att man kör en godkänd körning och vid sista trafiksignalen är man inte på tårna utan missar att det blivit rött och då blir det inget körkort. Hade man kommit 30 sekunder senare/tidigare till platsen hade man klarat den biten med och då hade man fått lappen. Det brukar kallas en ”släcka tvåan”-körning dvs en körning med en enstaka brist som skall leda till underkännande men kan senare åtgärdas med en mindre utbildningsinsats.
Är det ni som är inspektörer som går igenom utbildningen då eller?
Förstår inte riktigt vad du menar?
Senaste foruminläggen
Rubrik