Start > Körkortsforum > Uppkörning imorgon

Uppkörning imorgon

lotten 2013-02-24 20:37 ! Citera #
Har uppkörning imorrn och behöver lite tips.
Jag har kuggat en gång och undrar om man får gå igenom samna saker andra gången?
Hur går yttre innre kontrollen til?
Brukar man få visa undermotorhuven?
Är lite nervös inför imorrn peppa mig så jag klarar det.
Hampus93 2013-02-24 20:48 ! Citera #
Jag har också uppkörning imon och är just nu skit nervös, är så rädd att nåt glöms bort pga stress.
Gäst 2013-02-24 21:23 ! Citera #
Vart ska du köra upp och är det första gången ?
Hampus93 2013-02-24 21:55 ! Citera #
För mig är det första gången och jag ska köra upp i göteborg
lotten 2013-02-25 11:53 ! Citera #
Hampus93.Har du kört upp än och hur gick det?
Hampus93 2013-02-25 13:10 ! Citera #
Jag kuggade :/ pga att jag över för försiktig i vissa situationer. En situation som inspektören påpekade var vid trafikljusen, trafikljusen för rakt fram fungerade som dom skulle, men jag skulle svänga vänster å de var helt avstängda, alltså inget blinkande gult ljus, och eftersom att solen bländade kunde jag inte 100% vara säker på att den var avstängd så jag avvakta lite för länge. Inspektören tyckte inte jag var säker på trafikreglerna och inte kunde i tid göra en bra bedömning. Vid ett annat tillfälle hade jag missat en huvudledskylt och väjade i en otydlig korsning.
Jossan-88 2013-02-25 14:48 ! Citera #
Hampus93
Gud vad tråkigt!!
Det där med trafikljusen kan vara knepigt, speciellt om dom är avstängda och man har solen i ögonen, och jag förmodar att du stod längst fram, för annars ser man ju när andra åker :)
Jag råkade ut för samma sak igår när jag var ute och övningskörde, dock så var dom inte trasiga. Men det var riktigt svårt att se om det var rött eller grönt då solen låg så lågt och rakt i ögonen. Jag fick hålla för handen för ögonen samt kisa mellan fingrarna för att kunna se någorlunda. Måste sätt bra sjukt ut :D
Men att du stannar på en huvudled kan jag däremot inte förstå. Det kan vara jätte farligt för dina medtrafikanter som ligger bakom dig om du helt plötsligt bromsar in och stannar när du kör på en huvudled. Så jag tror att det var det som fick bägaren att rinna över, hade du inte gjort det så tror jag att du hade grejat upp körningen. Om allt annat gick bra det vill säga :)
Hampus93 2013-02-25 15:01 ! Citera #
Jo, men å andra sidan var det kö pga av att den anslutna vägen hade trafikljusen så när huvudleden å den anslutna vägen möttes så hade jag redan stannat å när den bilen kom från vänster tänkte jag att jag kunde släppa den :/ men kan hålla med om att det hade vara farligt annars att stanna på en huvudled :(
lotten 2013-02-25 17:12 ! Citera #
Jag kuggade med och eftersom jag mest kört med pappa så ska jag ta några lektioner och kolla vad skolan anser.
Tar med pappren från uppkörningen så ser läraren på bilskolan vad jag behöver träna på.
En sak till hur tyder man det nya protokollet jag på mail efter misslyckandet.
Betyder rött kryss träna mera och grönt klarade detta eller?
Hade ett enklare förut som var skrivet för hand.
Hampus93 2013-02-25 17:28 ! Citera #
Va tråkigt lotten, men försök igen, jag klarade precis min uppkörning, också uppkörning för andra gången idag :) så det finns hopp, kämpa på!

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo