Start > Körkortsforum > Klarade uppkörningen

Klarade uppkörningen

emmacarolina 2013-02-21 20:11 ! Citera #
Idag klarade jag uppkörningen på första försöket efter att för ca två veckor sedan även klarat uppskrivningen på första försöket.
Vill bra dela med mig av min upplevelse då alla andras inlägg har hjälpt mig. Dock är det många inlägg från dem som kuggat och då kanske det är roligt att läsa om dem som klarat sig.
Jag är 25 år och körde bil för första gången i mitt liv för nästa exakt två månader sedan. Jag hade två handledare under den här tiden, men körde inte mycket med dem. Kanske en eller två gånger i veckan. Jag har sammanlagt tagit ca 40 lektioner på bilskolan (35 min/lektion). Jag tog inga teorilektioner utan läste boken och använde mig av en app samt korkortonline.se .. fick 60 rätt på provet.
Innan uppkörningen var jag på gränsen till döende, tog en körlektion på förmiddagen och hade uppkörning kl 13.45. Att ta en körlektion samma dag som uppkörningen är toppen tycker jag, nervositeten släpper mycket!
Dags för uppkörning. Min inspektör Seija som hon hette var en ÄNGEL! Jag blev lugn efter 10 sekunder. Hon var helt fantastisk!!!!! Gjorde säkerehetskontroll i form av att kolla bromsarna. Jag körde på landsväg, vände på lämplig plats, backade in på en parkering, stadskörning och körning på enkelriktad väg, rondell och filbyten. Tack varje inspektören var jag självförtroende på topp och jag körde bättre en vad jag någonsin gjort! Lycka till alla och fråga på om ni vill!
Fragile 2013-02-21 23:51 ! Citera #
Har du fb :) ?
Libanon girl 2013-02-22 20:24 ! Citera #
Grattis grattis! :D Jag tog mitt igår. Det var på första försöket det med. På teorin hade jag precis så att jag klarade mig, dock. Min inspektör igår var ganska sur, eller verkade vara det i alla fall, men sånt kan man juh inte bry sig om. Han sa inte så mycket. Jag var skitnervös! Men när jag kört in på parkeringen o skulle avsluta så sa han bara Gratulerar till en bra uppkörning. Fast det finns ett litet problem sa han sen... Jag hjärtat i halsgropen!!!! Då smilade Han för första ggn och tog upp en liten dosa av ngt slag, och knappa in ngt... Och då kollade han om jag hade haft godkänt på teorin. Och de hade jag ju! :D
Lite om mig: 22 år, har tagit 36 lektioner. Är såååååååå lycklig för att nu äntligen ha KÖR KORT!!!!!
Emmacarolina 2013-02-23 21:04 ! Citera #
Grattis grattis!
Grymt att du klarade det trots en suris :)
Fragile, nej, ingen facebook :(
Fragile 2013-04-09 23:01 ! Citera #
Fan då :( ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov